Jump to content

Stavanger - Sørlandet - Fasiliteter i båthavner


mortenl

Recommended Posts

Hei,

 

kjører på båtferie til sørlandet neste måned. Erfaring fra sist vi var nedover var at de fleste Båthavner vi kom til hadde ingen dusj eller vaskemuligheter. Vi hadde peilt oss ut Tregde Marina, Trysnes Marina.. begge sto som veldig bra båthavner i båtmagasinet. De hadde begge krysset av med dusj å vaskemuligheter. Men når vi først kom til disse plassene så var enten dusjene i ustand, eller så hadde de bygget om. Kansje påtide å oppdatere litt i båtmagasinet..

 

Vet hadde noen spurt meg om ryfylke så skulle jeg remset opp mange flotte. Derfor spør jeg nå andre om de har noe å anbefale til oss?

 

Hvis det er noen andre som skal nedover til sørlandet uke 28(tror vi reiser 8 eller 9 juli) kan ta kontakt.. Så kan vi kansje slå følge?

Vi er rundt slutten av 30 åra med en jente på 14 med oss..

 

Er det noen som kan anbefale noen bra båthavner, gjerne med litt liv å røre. Og Dusjmuligheter..

 

 

send gjerne på epost hvis det.

 

privaten@epost.no

Gla eier av Viksund 310 St-Cruz 2007 modell

Link to post
Share on other sites

De har nettopp laget en flott marina på båly, ved lindesnes, der kan du sjekke ut, jeg vet de har bygget båtutstyr butikk, og resturant iallfall, i disse dager jobbes det med å få lagt ut flere båtplasser, og da skulle en jo tro at dysj/vaskerom også var undervei.

Vi har fått båtplass der, og drar nedover mnd skifte juni/juli.

God tur :sailing:

Link to post
Share on other sites

Anbefaler både Egersund, Farsund, Mandal og Kristiansand.

 

I Egersund bor faktisk havnesjefen i egen seilbåt som ligger ytterst på gjestebryggen. God service, vaskemaskin og dusj finner du på kaien i umiddelbar nærhet..

 

Farsund er som nevnt tidligere gratis, og dette er et sted du ikke bør gå forbi. Veldig koselig småby med resturanter langs bryggekanten. Alle fasiliteter.

 

Når det gjelder Mandal vet jeg ikke hvordan det står til med dusj og vaskemuligheter, men ellers en koselig by å besøke.

 

Kristiansand har selvfølgelig også alle fasiliteter og god service.

 

Går du videre østover så kan du jo besøke Grimstad. Der ligger "Perlen" hvis ikke han har kastet loss. En kjent og hyggelig figur her på baatplassen, som vi fikk oppleve en svært så støvete versjon av. (Han hadde pusset båt hele dagen) Byen var ikke så verst den heller.

Link to post
Share on other sites

Tok turen fra Grimstad til Stavanger for 2 uker siden og var da innom egersund gjesthavn og må si jeg ble imponert av en god service, bra dusj og sanitær pluss det ligger et lite gatekjøkken (med ølservering) 3 meter fra brygga.

 

Var også innom mandal gjesthavn og der var forholdene helt ok men toaletter og dusj var låst og vi fant ingen betjening. Eneste er at du må passe på her er strømmen fra elven som er veldig sterk utover i fjorden, jeg gjorde den feilen å legge meg til på "feil" side og måtte arbeide(les: full gass, armer og bein) for å styre unna...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...