Jump to content

Kjøpt meg seilbåt Granada 767 Bonita


Windchaser

Recommended Posts

Hei Båtvenner!

 

Er nå blitt lykkelig eier av en Granada 767 Bonita http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=7270234 Pen og velholdt båt med nyere motor og seil, pluss jeg fikk med en del ekstra utstyr så det følesen er good :yesnod:

 

Har prøvd og finne opplysninger om båttypen men ikke mye å oppdrive, noen som kjenner til denne? Finnes det andre her i landet?

 

Vennlig hilsen

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Velkommen til forumet og gratulerer med ny båten.... Regner med at det er noen som kjenner til denne båttypen her...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fant følgende som kanskje er av interesse å høre (lese)?

 

Den nye folkebåten, skrev bladet Bådnyt begeistret da Granada 767 Bonita kom i 1985. Niels Jeppesen har tegnet båten, og alle funksjoner er tilrettelagt for at fire personer skal være om bord. Båten seiler godt og raskt, cockpiten er stor og funksjonell og under dekk er det god romfølelse. Prisen for disse godene betales i en meget steil og bratt nedgang til salongen. Testen i Bådnyt skryter av god kvalitet og godt utstyr, og: – Dette er en båt som tåler at man kikker den nøye etter i krokene. Den kostet ca. 200 000 i 1985.

 

Bådnyt er vel et dansk båtmagasin som selges i noen butikker som har mye blader. Du kan sikkert ta kontakt med dem og bestille (kjøpe) testen som ble gjort da den var ny.

 

Gratulerer og lykke til med seilbåt!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nydelig båt. Har selv falt for designet til Jeppesen, og denne var rett og slett kjempefin.

Det står " ny henger" . Er dette en sånn spesialbygd Harbeck eller tilsvarende, eller en som er laget av en utrangert lastebilramme ? Sikler på førstnevte selv, men de er dyre...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Først takker for kjappe svar båtfolk, bra forum dette må jeg si!

 

 

Fant følgende som kanskje er av interesse å høre (lese)?

Takker og bukker Mouche! Testen er nå bestillt. Kan jeg spør hvor du fant disse opplysningene (link)? 200 000 i 1985, holder seg bra i pris da kan en si...

 

999 knop synes jeg var i overkant, selv til seilbåt å være. :cool:

Takker! Hehe mistenker en liten skrivefeil fra selger der ja..

 

Nydelig båt. Har selv falt for designet til Jeppesen, og denne var rett og slett kjempefin.

Takker Suzuki det var designet på båten jeg også falt for ja, pene linjer og praktiske løsninger. Jeg valgte å kjøpe båten uten henger så hvis du kontakter selger kan det være den er fortsatt tilsalgs. Ifølge annonsen er det en ny Brendrup med en nypris på 46000,- dyrt ja... :flag:
Link to post
Share on other sites

Jeg valgte å kjøpe båten uten henger så hvis du kontakter selger kan det være den er fortsatt tilsalgs. Ifølge annonsen er det en ny Brendrup med en nypris på 46000,-

 

Ser nå at det er en Brenderup. Denne blir alt for liten til mitt behov, desverre.

Trenger 3300kg lasteevne, og 9m laste" plan " om jeg skal transportere båten min. Harbeck har noen fine.

 

Igjen, grattis med fin båt.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Takker og bukker Mouche! Testen er nå bestillt. Kan jeg spør hvor du fant disse opplysningene (link)? 200 000 i 1985, holder seg bra i pris da kan en si...

Jada! Abbonerer på seilmagasinet (anbefales) http://www.seilmagasinet.no/ og da får du også tilgang til bladets hjemmeside med seilbåtkatalogen, alle tester som ligger der, prisopplysninger osv. Veldig hjelpsomt for en nysjerrig båteier og jeg lærer mye om andre båter på den måten.

 

Ser ut som en tommelfingerregel er at en båt bygget på 80-tallet omsettes i dag for samme pris som da den var ny (listepris). For meg ser det ut som du har ikke bare fått en bra båt, men også til en bra pris tatt i betraktning motor, seil osv osv som du nevner.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da var testen fra http://www.baadnyt.dk/ mottatt :flag: Omfattende test som tok for seg det meste, også hyggelig at båten kom så bra ut! Den nye folkebåten stod det :smiley: Eneste de hadde å utsette var en litt bratt inngangstrapp men dette har ikke vi lagt merke til før nå...

 

Hvis du finner Båten din her: https://www.allerpay.dk/category.aspx?catid=28&viewtype=2 (søk på din båttype oppe til høyre) så kan du bestille en test. Det koster 60 inkl porto og da får du en fargekopi i posten. Alltid hyggelig med litt lesestoff om skuta.

 

Prøver igjen da jeg ikke fikk noe svar sist: Da dette er en sjelden båttype her til lands så lurte jeg på om noen kjenner til den? Evnt andre eiere her i landet?

 

På forhånd takk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...