Jump to content

Hempel epoxyprimer - herdetid før sjøsetting


Dassic

Recommended Posts

Jeg holder på å utbedre en skrape under vannlinja. Jeg har gått til innkjøp av Hempel Light Primer, etter anbefaling. Men så leser jeg i databladet fra Hempel: "Sjøsetting må ikke finne sted før siste strøk med HEMPEL`S LIGHT PRIMER 45551 har herdet i minst 1 uke ved 20°C eller 2 uker ved 10°C.".

 

Jotun oppgir minimum 2 dager herdetid før sjøsetting for sin Antipest primer, og siden jeg gjerne vil få båten på vannet så snart som mulig, lurer jeg derfor på om jeg bør bytte til dette.

 

Min lokale båtsjappe sier imidlertid at denne herdetiden på 1 uke ikke er så nøye, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forholde meg til. Noen innspill?

Link to post
Share on other sites

Tror det står enda mere; Mener at du kan sjøsette tidligere enn en uke (minimum etter tre dager), forutsatt at det er minimum 10 grader i sjøen for da vil herdeprosessen fortsette. Alle intervaller, tider etc.er spesifisert i forhold til temperatur så ikke være for utålmodig! :nonod:

Lett for meg å si som har båten på sjøen! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...