Fantino Startet 8.Juni.2006 Del på Facebook Startet 8.Juni.2006 Ser det er flere enn meg som har denne båttypen her på BP, og lurer på om det er noen som har aktermontert ankervinsj, og som kunne gi litt info/anbefalinger, evt. kunne tenke seg å sende meg noen bilder? Vi skal nemlig på ferie med ettåringen i år, og jeg har lyst på en "elektrisk matros" til å hive dreggen slik at mor kan konsentrere seg om poden. På Engbo's sider ligger det et forslag til denne typen, men det er muligens litt problematisk for meg da Wallas-varmer og landstrømkontakt befinner nær der vinsjen foreslås montert. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Ingen i det hele tatt??? Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Hei, jeg har en eldre winchmatic (www.winchmatic.se) som du kanskje kan få liv i. Jeg har knust girboksen, den var alt for liten til min vel 6 tonn tunge båt.. Ny girboks kan kjøpes på ebay for $80 http://search.ebay.com/Motovario-NMRV-040_W0QQfromZR40 Ellers tror jeg den skal være iorden, men kan ikke garantere det! Det som er bra med løsningen er at den er meget kompakt og tar liten plass, ankerlinen snurres opp på spolen (som en stor fiskesnelle..). Det negative er at det er mye leamikk/elektronikk. jeg hadde tenkt å kannibalisere vinsjen og ta ankerlinen, du får kjøpt den av meg for samme pris som en ny ankerline på rull, dvs kr 1200. Er i Sandefjord hvis det er av interesse. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Fantino Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Takker for tilbudet, men når jeg skal skjære hull i nybåten både her og der så går jeg nok for nytt utstyr. Hodepinen er bare hvordan plassere det på en hensiktsmessig måte... Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Helt OK det, lykke til!. Disse vinsjene kan også kjøpes nye.. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
slettet Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Takker for tilbudet, men når jeg skal skjære hull i nybåten både her og der så går jeg nok for nytt utstyr. Hodepinen er bare hvordan plassere det på en hensiktsmessig måte... ingen mulighet til å montere den i / erstatte ankerboxen på plattforma via en vinkelløsning el l? det er vel nok stueplass til tauverk osv på venstre side ute på lasteplanet til fantinoen? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2006 Jo, den kan nok monteres på kasse på plattforma, men jeg hadde liksom lyst til å unngå det, bla. fordi plattforma er "påhengt" og ikke bør se hele belastningen. Ankerboksen er støpt i ett med plattforma, og jeg tror den blir for grunn til å ta i mot 50 m blytau. Det er plass nok til blytau under dekk akter på bb-side, men det blir veldig krøkkete å montere vinsjen under dekk. Det er fare for at jeg må gå for Engbo-løsningen med vinsjen under vippebenken på bb-side. Dette gjør i så fall at jeg må ha 3 gjennomføringer (innerliner, skrog, samt gjennom dekk). Med gjennomføring gjennom dekk er det liksom ikke helt tett heller lenger, samt at små poder kan få fingrene i kabelar osv. Gnikker & gnur på en løsning med å montere en "inside" vinsj oppunder dekket på bb-side, men da vil i utgangspunktet taugjennomføringen havne veldig lavt ift. topp badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Det er her disse vinsjene fra winchmatic og anchormatic har sin styrke. De snurrer opp ankerbåndet på en spole, og trenger derfor ikke høydeforskjell overhodet. Tar meget liten plass, ekstremt kompakt installasjon. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Fantino Svart 11.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Kikket litt på disse sidene, og må innrømme at dette ser ut til å være akkurat det jeg trenger. Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Løfter denne opp igjen litt. Er på jakt etter ein ny løsning for ankerwinch i båten da dagens ikkje er optimal - for liten høyde slik at tau bygger seg opp og det begynner å slure i tillegg til at det bare er ca 25 av dei 50 meterene med tau som er tilgjengelig for bruk. Ingen mulighet for å endre på det under dørken grunnet lav høyde og det er under dørken eg vil ha winchen Kom da over Anchormatic og fant det som eit godt alternativ, men som det nevnes i andre tråder også - koss fungerer denne i med sjøvann..? Noen som har gode eller dårlige erfaringer som dei vil dele..? Vart det ein Anchormatic på deg Fantion..? Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.