Jump to content

Låne propell til Bravo 2 for test i Østfold/Sarpsborg?


Xlnt

Recommended Posts

Hei

Er på utkikk etter noen som kan låne bort propell for Bravo 2 drev, tenkte jeg skulle prøve annen propell for å se om båten drar seg bedre opp og får noe bedre fart. Har mistanke om at det er feil propell på min båt. Er det noen som har erfaring med Bravo 2 drev med utveksling 2:1 og propell 16 3/4 med pitch 21. Bayliner 2855 med 7,4L bensin ca 330 HK maks fart 55km/t / 35MPH eller 30Knop

 

Mvh

 

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

båtvekt med noe forbeh: 4.4 tonn.

 

Det kan ikke stemme, jeg veide min ved utsettng ifjor vår (88mod) med 6,5 liter V8 og 1/4 tank + 1 person.... 3300kg. Kanskje 4000kg fullastet.... Tiper whistler er ganske nær. Jeg har fått låne propell på den lokale Mercruiser sjappa, så det er verdt et forsøk.

 

PS veid i kran med vekt og min kompis med 90 mod veide omtrent akkurat det samme.

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Hei

Interresant folkens, da skal jeg se om ikke jeg greier å spore opp en propell med korrekt mål, for jeg får ikke mer en 30 knop ved maks turtall som er ca 4600-4700. Tipper min veier et sted mellom 3000-3500 kg. Nå er ikke dette målt på GPS enda men jeg tror fartsmåleren min er sånn noenlunde, målte litt i fjord med GPS men da kunne jeg ikke kjøre for full gass da jeg drev med innkjøring etter totaloverhaling av motor.

 

Er det noen av dere som har startproblemer eller, min er nesten umulig å få start på når den er kald, idag måtte jeg ty til startgass, helt håpløs. Vurderer å kjøpe ny forgasser.

 

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...