Jump to content

-97 Yamarin 5810 pris?


Four Seasons

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en 1997 Yamarin 5810 med en 1997 Yamaha proV 100HK 2-takter.

Den er tilsynelatende i normalt god stand for en 9 år gammel båt.

 

Er det noen som har kjennskap til hva som er "riktig" prisleie??

 

 

All informasjon er god informasjon!

Link to post
Share on other sites

Ultraflex M66 styrekabel ligger på rundt tusenlappen fra Maritim.

Ikke alltid denne må skiftes heller - jeg bruker å ta selve wiren ut av strømpen , vaske den i diesel , og fylle strømpen med olje (bruker slumper av gearolje fra påhengern) mens jeg setter wiren inn igjen.

 

Ikke like enkelt å skifte kabel på alle båter - man bør iallefall feste et tau e.l i kabelen når man drar den ut, så er det straks mye enklere å få den nye kabelen dratt på plass igjen.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hva med motoren (Yamaha proV 100) - finner ikke noe info på nettet.

 

Motoren i seg selv virker fortsatt sprek til tross for at den er -97 modell. Drar båten lett opp i plan og går jevnt på alle turtall.

 

Er det samme motor som andre Yamaha 100/115/130 2 taktere?

 

Er det noe man bør spesielt sjekke på en slik motor?

 

Jeg har forstått det slik at en sånn motor varer lenge ved fornuftig bruk...

Link to post
Share on other sites

Med godt vedlikehold er 9 år ikke mye for en sånn motor, så lenge den får det den skal ha av olje, bensin og kjøling. Samme blokk som 115/130 ja.

 

Kommer ikke på noe spesielt , annet enn å anbefale et godt drivstoff filter med vannutskiller.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...