Stolmen Startet 9.Juni.2006 Del på Facebook Startet 9.Juni.2006 Nåken her som har gode løysinga på å feste stanga ved dorging??? Er student å har d litt "tight" økonomisk så har ikkje råd til nåke dyre greier... Men vist nåken her på forumet har ei go løysing hadde d vore topp om du ville delt det med meg... Ønske like gjerne å sjå heimelaga løysinga.. Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 (redigert) Har selv denne: Varenr: 11001 Har dorget etter makrell mange ganger og fått 4 x 0,6kg på en gang. Holdt fint for meg. Men skal du dorge etter større fangst, er den kansje litt i spinkleste laget. Redigert 9.Juni.2006 av Sinus_nor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Nå vet jeg ikke hva slags båt du har og hvordan mulighetene dine for feste er, men en billig grei løsning er jo å borre passende hull i noe treverk som du fester på en smart plass. Blir vel best om du har to plankebiter med litt mellomrom slik at stanga står støtt og godt. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
vikers Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Om du har en liten snekke og vridbart propellanlegg, så er det ypperlig med stanga under "gear-hendel" og spent inntil benk på motsatt side. Har fått mange makreller på den "holderen". Om du i tillegg har det gode gamle "snekke-sete" så er det god plass til stanga ned mellom sete og rygg...... Det er student-holdere... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sebaldus Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Biltema har noe slikt til ikke sånn helt gal pris. Sitér dette innlegget Link to post
Stolmen Svart 11.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Har verken vribart propell anlegg eller førestol Går vel i gang i morgen tidlig å prøve å sveise i hop nåke greier.. Var på biltema å såg feste dei hadde der men va litt for spinkelt i mine auge... Blir vel å prøve etter nåke litt større en makrell ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.