Jump to content

Trio 20


Siggy

Recommended Posts

Hei!!

 

Har en snekke av merket Trio 20, skal etterhver bytte motor. Har nå en Sabb 10 hk, men skal snart montere en Yanmar 3YM20. Har ønske om å montere flaps for å unngå at båten setter seg så mye.

 

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal gå fram?? Hvor stor bør flapsen være, og hvilken form bør den ha?? (Har tenkt å støpe fast flaps)

 

Tar imot alle ideer og innspill med STOR takk :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Gratulerer med din første post.

 

Tillater meg å poste bildet av båten din jeg. Det er kanskje ikke ideell vinkel, men noe av hekken er i alle fall synlig. Slik blir det litt enklere for folk å utale seg.

 

Bilde

 

Ser ut til at den er litt rund i hekken, og da funker nok "vår" metode med å stemple fast en forskaling dårlig. Kanskje du heller må satse på å støpe plattformen for seg, for så å skru den fast i båten :confused:

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Hei, Siggy, velkommen hit! :sailing:

 

Jeg er litt i samme situasjon som deg, jeg bytter nå ut Yanmar 33hk med Yanmar 72 hk i Viksunden.

 

Jeg er fullt inneforstått med at jeg med overveiende sannsynlighet bør montere flaps, men jeg gjør det ikke nå. Hensikten er først å teste båten for å se hva som skjer.

 

Du går fra 10 hk til noen og tjue, hvis jeg var deg ville jeg gjort som jeg gjør - montèr motoren, få båten på sjøen og se hvordan den oppfører seg. Så kan flapsen bli et eventuelt vinterprosjekt.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...