Jump to content

undervannskamera fra netthandelen, erfaringer?

beertrip

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt dette kameraet, og bare prøvd det en gang. Jeg hadde ikke de helt store forventningene, men det fungerte bra. Var nede på en 15 - 17 m. På sandbunn kom det godt med lys ovenfra, og det viste et godt bilde. Over mørk bunn er en avhengig av lysdiodene rundt kameralinsen, og de gir rimeligvis ikke det helt store flomlyset. Objekter som skal studeres må da være nær kameraet. Skjermen er innebygget i koffertlokket, som har tre plastskygger som brettes ut for kunne se skjermen i sollys. Skal du studere noe nær overflaten fungerer kameraet greit. Da kan du også ta vekk loddet og montere kameraet på f.eks. et kosteskaft, slik at du får styring på det. Det har du ikke mulighet til på større dyp.

Redigert av affanavy (see edit history)

Jeg løste inn Trumf bonuspoeng. Men skulle jeg betalt i kr. ville det kostet ca 2000 (hos Trumf).

Har ikke sett det avertert andre plasser, men regner med det finnes for mindre enn 2000.

Min hensikt er også å se etter liv i havet. Over sandbunnen var det mulig å se rimelig langt, og jeg fikk bekreftet at det ikke fantes fisk i det observerte området.

1100 - 1700???? Også jeg som betalte 2.000 for mitt! :headbang:

Litt lett å la seg rive med på auksjon dessverre. :blush:

Får håpe det svarer til forventningene. Jeg mistet et rustfritt lokk aktenfor båten for et par uker siden. Tenkte kameraet skulle få sin ildåp her.

mvh tuffff

• 2 uker senere...

Tar opp den her igjen. Fikk kameraet før helgen og testet litt. Faktisk ikke noe leketøy, men ser ut til å være skikkelig solid. Klare, fine bilder og forbausende lyssterkt. I tillegg er det utstyrt med lysdioder rundt linsen som var perfekt da jeg inspiserte bunnen av båten. Alt sammen i en hendig alu-koffert. :yesnod:

Fant det rustfrie stållokket som jeg rotet over bord for en månedstid siden også. Fisket det opp med en skjælrive.

Det eneste minuset er at det er vanskelig å styre da det bare henger i ledningen. Jeg kjøpte derfor en sånn teleskopisk vinduspusserstang på tre meter og tapet kameraet fast til denne. Perfekt, så i dag mekker jeg et mer permanent feste til denne.

Første oppdrag nå blir å finne mobilen som en i havna rotet over rekka i helga. Det er et sim-kort han gjerne vil ha tak i.

Videoutgang er det på det også. :flag:

mvh tuffff

Jeg har det kameraet som er avbildet til venstre.

Var ute i går og prøvde det igjen. Var nede på ca 20m over tareskog, og fikk et godt bilde.

Det virket som sjøen hadde mer "grums" og at det begrenset sikten noe.Så i hvert fall fisk i går. :smiley:

Jeg gikk inn på Netthandelen i går kveld, og ble så ivrig at jeg klarte å by over meg selv :blush: . Jeg havnet på 1 og 4 plass. Det var godt jeg ikke havnet på 1 og 3 og dermed endt opp med to kameraer. Uansett, nå gleder jeg meg til å prøve det. :lol:

PS: Det er første gang jeg prøver Netthandelen.

fikk dette i dag:

Bilde

Måtte ikke skru på det,la bare ved bormaskinen for å vise størrelsen.

Både kameraet og kofferten er ganske liten, og jeg ventet ikke det helt store.

Men den første "landtesten" falt ut positivt. Ganske bra bilde for 1100,-skal bli morsomt å se dette nede i sjøen.

Mvh beertrip

Hei og hå Jeg ringte til de som selger dette kamsaet(etter litt leting på nett) Det er en kar i møre som selger de. Spurte å maste mye rundt dette og han snakket veldig varmt om settet. Da jeg prøvde meg på litt pruting ble jeg stoppet på 5600,-

Har nå kjøpt settet på nett handelen for 1300.- og gleder meg til å teste dette. Blir litt gøyere for ungene når far skal dykke :)

Ha en strålende sommer.

Redigert av divemaster1 (see edit history)
  • 3 år senere...
  • 5 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...