Jump to content

undervannskamera fra netthandelen, erfaringer?

beertrip

Recommended Posts

Jeg hadde mitt nede på ca 15-16m og synes det funket bra (bilde) men kunne kansje ha vært litt bedre lys.

MEN det som er verre er at kameraet henger etter ledningen og holder seg ikke i ro nede på dypet.

Noen som har en kreativ DIY løsning på dette? stav på 15-16meter kan en bare glemme.

Hadde vært moro med en motor/propell eller no slikt for at ikke kameraet skal snurre rundt.

Forslag??

Mvh Beertrip

• 2 måneder senere...

I Røde havet, ser du kanskje 30 meter ved god sikt. Her hjemme skal du være glad om du ser 5 ved god sikt. Litt beroende på hvor du bor. Som du skjønner - ikke et enkelt spørsmål å svare på.

Hvor er du geografisk - årstid - morgen, middag eller kveld - temperatur i vannet på 10 / 15 m - vindrettning - mye eller lite alger - plankton - har det nettopp vært uvær?

Hei

Har hatt det kameraet med ett lodd under. De hadde disse på Strømstad(Colorline) ferjene for 4 år siden. Prisen var først 2.800,- senere ble de solgt for 1.400,- og til slutt noen til 800,-. Kamreaet har en veldig kort rekkevidde, under en meter, men klart og fint bilde. En morsom opplevelse er at fiskene var fasinert av dette, antagelig LED lyset for de var stadig helt inne i linsen. Men det er og blir et leketøy, spennende å teste ut, men så blir det bare liggende. Solgte mitt her på båtplassen etter et par sesonger

Heisann!

Har hatt et slikt kamera i 3 år nå, og har brukt det ved flere anledninger! Kjøpt på Netthandelen for 1400,-

Sist ved å inspisere propellene etter en liten "touch down". Kobla da til videokameraet, klistra kameraet på en langkost med "gråtape" og inspiserte propeller og ror. Etterpå ble videofilmen studert hjemme på hjemmeTVen. Fant heldigvis ingen skade !!! :thumbsup:

Syntes det virket helt OK!!

Men vær OBS på det medfølgende batteriet. Etter to år i kofferten var det helt kaputt!

Men om det er dårlig så får du handla nytt hos Biltema

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...