Jump to content

Høyde, Draco 25 flyfish


rffr

Recommended Posts

Hej

 

Draco 2500 Flyfish er ca lige så høj som den er bred(2,8m). Jeg sagde til vognmanden at den er knap 3 m høj.

 

Jeg fik min just indkøbte Flyfish hentet på en lav blokvogn, (ved ikke hvad det hedder på norsk) efter en lastbil. (250 km) Det gik fint, den kunne gå under alle broerne på turen.

 

Mvh Per

Link to post
Share on other sites

...og klarer vel akkurat maksmål på 4 meters høyde.

Jeg er ganske sikker på at minstehøyde på offentlig vei er 4,5m. Det var ihvertfall dette vi gikk ut fra da vi fraktet 37'n hjem i fjor. Så du bør ha en del å gå på når Draco'en skal til sin nye havn. Håper du lager en tråd med bilder og erfaringer fra transporten - det er ikke så ofte man driver med slik så det er veldig nyttig å finne andres erfaringer fra slike transporter. Lykke til!
Link to post
Share on other sites

Jeg er ganske sikker på at minstehøyde på offentlig vei er 4,5m.

Ja, men det er mange tuneller som ikke er så høye, og det må vi lastebilsjåfører bare ta med i beregningene og kjøre f.eks 20 mil omvei for å komme frem. Da blir fort transportprisen høy, da det plutselig er 20 mil lenger å kjøre... Regelen sier at alt under 4,5 meter skal være skiltet. Slik er det! Men lykke til, det blir jo under 4 meter.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Ja, men det er mange tuneller som ikke er så høye, og det må vi lastebilsjåfører bare ta med i beregningene og kjøre f.eks 20 mil omvei for å komme frem.

Har man følgebil, er et alternativ å stenge tunellen slik at båttransporten utnytter høyden midt i tunellen. Det gjorde vi for å få nok høyde. Velger man noen som er vante med båtttransporter på det aktuelle strekket, vet de som regel om slike begrensninger og jeg vil tro transporten kan planlegges deretter på forhånd - med/uten følgebil osv.
Link to post
Share on other sites

Vær OBS på at det ikke er lov å stenge tuneller og kjøre midt i veien. Står det oppgitt høyde på en tunell er dette høyden fra hvite stripen ved siden av veien og opp til taket. Selv om tunellen er høyere i midten er det strengt forbudt. Det står oppgitt høyde på ett påbudsskilt og dette oppgir max høyde. Politi og biltilsynet har hatt store aksjoner på vogntog som har gjordt dette på veien mellom Oslo og Bergen, og bøtene har vært store.

 

Dersom man skal utnytte høyden midt i en tunell på en sterkt trafikkert vei ville det kanskje være lurt å kontakt politi eller veimyndighetene først. Det går kanskje å få en tillatelse i og med at dette bare er ett engangstilfelle.

Redigert av Østlendingen (see edit history)

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Vær OBS på at det ikke er lov å stenge tuneller og kjøre midt i veien.

Selvsagt er det lov å stenge tunneller for at en kan benytte hele bredden, men man må bare huske på å søke om dette på forhånd og at man har tillatelse, samt sørge for godkjente myndigheter som politi eller vegvesen utføre dette i henhold til tillatelsen... Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

....Vær OBS på at det ikke er lov å stenge tuneller og kjøre midt i veien

Selvsagt må man ha tillatelse når slike krumspring igangsettes. Velger man en proffesjonell aktør, kjenner denne til gjeldende regler, begrensninger på aktuell kjørerute, og vil gjerne avklare i henhold til dette med nødvendige instanser på forhånd.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...