Jump to content

Drømmehelga som forsvant i tåka


Victora III

Recommended Posts

Så beit vi på igjen. Tabloidene har i dagesvis peppret oss med stoff om "tropehelg" "rekordvarme", osv. Forventningen var deretter når vi la ut fredag. Men vi burde jo ha lært fra tidligere år. Når varmen kommer ved kaldt hav, kommer også tåka. 25 gr ble til 13. Sol ble til tåkevind. Men alt i alt: det beste å være er nå uansett på sjøen :wink:

Link to post
Share on other sites

Samme var det på Jomfruland. Overskyet/ disig og kald vind. Sola kom ikke igjennom. På vei kjem var vi innom Kragerø, der hadde det vært sol fra skyfri himmel og full sommer. Vanlighvis er det vi som ligger inni fjordren med skyer og ser blå himmel lengere ute, men typisk det at i dag, når vi kjørte ut var det motsatt. Alikevel, helt enig med Swande, det beste er jo å være på sjøen.

 

Gismo

Link to post
Share on other sites

...... Hjemme i Nittedal hadde vi 27 grader kl. 1700.

Bor vi på samme planeten :confused: (the earth......)? Her var det 13 Celsius - dog på pluss-siden, da...... :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ble vel ikke helt slik metereologene meldte nei :lol:

 

12 grader her nå... .

 

 

Har imidlertid ikke vært på sjøen i helge - kona jobber, og jeg har gjort noe småtteri i båten.

 

Var ute forige helg og så Walter & co på i båten (lå ved brygga) da jeg passerte ut Kjøkøusund for andre gang. En trebåt hadde fått motorstopp, og mannskapet veivet etter hjelp. Stanset og dro de ut fra skjæret og tilbake til Kjøkøysund Marina.

Link to post
Share on other sites

Har vært på Feøy og Røvær hele helgen, fint men disig og ikke noe særlig varmt. Kom så til land i femtiden i dag, og der var det strålende sol og bortimot det doble av temperaturen på Røvær :headbang: . Dårlig timing??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Jeg har vært på Stauper i Oslofjorden fra i går til idag (lør-søn). Litt vind har det vært, og i går kveld ble det steking inne, og litt fyring med dieselvarmeren, men fra vi våknet idag har det vært fullt sommerprogram, men morgenbad, egg bacon og masse soling. Sommerfølelsen er på plass !!

Passe solbrent nå !!!

 

-koh :cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg vil nå heller si at dette var drømmehelga som forsvant i vindstilla!

 

Var med på færdern i helga, og var noget uheldig med et par strategiske valg.. Endte derfor opp i vndstilla et par ganger.. Sølte bort ca 10 timer på å drive rundt uten vind!

 

Været ellers var jo knallbra, fredag var det varmt til langt på kveld..

Lørdag var det ikke shortsvær ombord i båten hele tiden, men så krysset vi hele dagen og, da.. (7knop på kryssen gjør sitt med varmefølelsen)

I dag har det vært for varmt i båten, så vi sørget for å sløre litt innimellom, så vi kunne kjøles ned mellom all lensingen!

 

Alt i alt.. En super helg, og meget varmt i ansikt og på armer/bein.. Sola var visst oppe i går også, selv om man ikke merket så mye til det.

Link to post
Share on other sites

Dårlig timing??

Tåka er ikke alltid til å stole på :lol: Vi startet lørdag formiddag i nokså tett dis og satset på å kommer oss østover da tåka ofte ligger tett i Karmsundet og vestover. Ikke store forskjellen i været helt til Toftøy og der møtte vi (tåke)veggen bokstavlig talt. Bråsnudde og gikk til Vågaholmen og der var det akseptable værforhold. Søndagen startet med grautskodde. Sjekket opp webkamera på jobb (i Karmsundet) og der var strålende sol så det var bare å fyre opp radaren og tøffe hjemover. Tilbrakte dagen på Lindøy og klarte i alle fall å bli solbrent :cool: Ble en bra helg men værmeldingen for denne helgen var til å :puke: av...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Får smelle til med et fotografisk billede som illustrerer idyllen på Geitanger (meget) sent fredag kveld:

 

Bilde

 

Vi "måtte" i førti-års dag til en av mine mange tremenninger, denne gang til en som for ikke mange år siden var vegg-i-vegg nabo. Derfor ble det med den ene natten ute ...

 

Vi obsalverte tåken ved retur lørdag ca. 15:30, nordenfor Geitanger, da var sikten mellom en og to Nm. Senere kom den helt inn. Så kvelden ble kald til slutt. Men morgenen og dagen i dag var fabelaktig ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Så ihvertfall at dere ikke kunne holder dere vekke fra båten på Søndag heller Skipper Worse.

Var bortom og tittet innom etter at vi hadde fyllt opp. Så ikke deg, men fruen på flybridgen ihvertfall.

Da lå Worse flat over reservoaret til hydraulikkstyringen i et forsøk på å etterfylle, trykksette og lufte :sad:

 

Du skulle da ha stoppet innom!! Jeg har liggende en meget god flaske edel cognac som bare venter på besøkende som kan tømme den!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Du skulle da ha stoppet innom!! Jeg har liggende en meget god flaske edel cognac som bare venter på besøkende som kan tømme den!!

Hadde nok fått mitt iløpet av helgen. Var på blåtur med jobben, og sverget på ALDRI å drikke igjen :lol: Vi hadde planer om en tur til Vikanes, men fant ut at det ble litt for sent (kl14:00) for en slik tur. En skal jo på jobb imorgen... Tok derfor heller turen inn mot Alvøen for en titt, rundet Bjorøy på Vestsiden, og tok det rolig rundt mot Tyssøy. VELDIG mye båtfolk ute idag. Lå tett i tett på Sørspissen av Tyssøy.

Fikk oss en liten ominnredning i Vatlestraumen, da en eller annen stor båt kom og lagde litt mer bølger enn jeg var forberedt på. Var rett før bikkjen lettet. Det har hun forresten gjort før :lol:

 

På hjemveien lå fruen seg ned for å sole seg, og jeg måtte pent ta en ekstra tur i Nordåsvannet for litt ekstra slikking av sol. Gjorde ikke meg noe, da Kyrkjetangen krydde av folk ... :wink:

Lå mye biler bortover Fagernes Yatte klubben, så der var nok mye folk ute i båter idag ja :yesnod:

 

La hodet få resatt seg, så kan vi nok kverke både en eller to konjakker.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...