Jump to content

Stabilisering av liten båt


froesak

Recommended Posts

Hei. Har hørt att det er og få noe til og feste på "plata" over en utenbordsmotor for og hjelpe til att båten skal være stødigere i lav fart( ikke dreie så lett i vind) Det skal vistnok være ei plate som går ned på hver side av propellen to vinger på en måte. Er det noen som vet hva dette er og hvor man kan få tak i det?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg husker dette fra aviser eller båtblader for lenge siden. De to platene blir hengende bak propellen som "ror" når båten går langsomt og blir presset opp og ut av vannet når du kjører fort. Jeg har en følelse av at det kan være 15-20 år siden jeg leste om dette, så det spørs om du får tak i noe slikt nå.

 

Far Out

:diving:

Link to post
Share on other sites

RudderSafe het produktet. Fikk visst litt vekslende mottagelse. Noen syntes det funket bra, mens andre ikke merket noe særlig effekt. Kommer sikkert litt an på hvordan båt og motor funker sammen fra først av.

Representanten i Norge finner du her: http://www.ruddersafe.no

 

 

mvh tuffff

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd det. Det gir bedre styre-respons i lav fart, og den kommer lettere opp i plan. :yesnod: Så jeg syntes den fungerte. Hadde den på en Mariner 28hk

Ok. Vil dette hjelpe til att båten går bedre rett frem selv om det er litt sidevind og att man kan bevege seg litt mer oppi båten uten att den forandrer kurs så lett. Når jeg dregger og feks skal sette ut stenger så må jeg hele tiden korrigere båten for og holde rett kurs. Det hadde vært ønskelig om den gikk bedre rett frem mens jeg holder på med dette.
Link to post
Share on other sites

Ok. Vil dette hjelpe til att båten går bedre rett frem selv om det er litt sidevind og att man kan bevege seg litt mer oppi båten uten att den forandrer kurs så lett. Når jeg dregger og feks skal sette ut stenger så må jeg hele tiden korrigere båten for og holde rett kurs. Det hadde vært ønskelig om den gikk bedre rett frem mens jeg holder på med dette.

Nei det er nok det samme som før.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...