Jump to content

Båt som sank(?) ved Sandspollen


olews

Recommended Posts

Vi var i pollen men hørte bare rykter om dette.

 

Staken som markerer innløpet på styrbord side er borte etter en påkjørsel av en beruset person forrige helg. Denne helgen lå det en stor hvit blåse og makrete grunnen mrk. FARE!

 

Noe mer vet ikke jeg. Håper bare Kystverket får opp ny stake hurtigst mulig.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Staken som ble nedkjørt brakk rett under vannskorpen. Sjekket den nå i ettermiddag, en blåse er som nevnt festet i restene.

 

Det som nå står igjen av staken under vann kan karakteriseres som den reneste boksåpner! Tipper diameteren til 20 cm, bruddstedet er "skjevt" slik at kanten er rene kniveggen.

 

Hvordan det gikk med han som kjørte på nå i helgen vet jeg ikke. Det er imidlertid tragisk at det hele skyldes en beruset "kaptein" som kappet staken forrige helg.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Det er altså den ytterste stanga på vestsiden som er kjørt ned (styrbord på vei inn). Naturlig ville vært

den østre siden det er fristende å ta en snarvei så snart du ser mot Drøbak, men med

en beruset skipper kan det meste skje. Det er virkelig synd med de som har kjørt på grunn pga

manglende merking i Oslofjordens mest brukte passasje. Jeg har ikke hatt anledning til å seile

innom for å se og jeg har hatt min pinse på Verpen (kona leier hytte der hvert år).

 

Håper ny stang kommer opp rimelig snart.

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...