Jump to content

Beredskapen i Oslofjorden?


Astor

Recommended Posts

Etter hva jeg har hørt er det en nedbemmannet beredskap for redningsskøytene i Indre Oslofjord.

Båten på Lysaker har en motor ute av funksjon. Båten som er stasjonert i Drøbak er på et værft lenger ute i fjorden. (Stathelle?)

 

Er dette bra nok da?

 

Bare i kveld har jeg hørt tre meldinger på K-16 om båter som har hatt behov for assistanse.

 

Bare utenfor Sandspollen hvor staken er borte har tre båter hatt behov for assistanse siste tre døgn. Fjorden er stor og båtene mange.

 

Vet noen mer om dette. Er det andre enn NSSR som kan rykke ut? Vet at et finnes en Røde kors-båt på Tjøme. Moss Motorbåtforening har under etablering en NSSR-båt på frivillig basis.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvorfo skal jeg gidde og være medlem der da??

Hadde alle tenkt som deg så hadde vi nok ikke hatt noen redningsskøyter... :sad:

 

Jeg er glad for at ikke alle gjør det, og betaler min kontingent med glede og håper andre også gjør det.. Da kan det hende vi får redninmgsskøytene tilbake i operativ drift igjen sanrest mulig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Bare i kveld har jeg hørt tre meldinger på K-16 om båter som har hatt behov for assistanse.

Dersom meldingene dreide seg om assistanse så er det en tjeneste NSSR bare utfører når de har ledig kapasitet. Det er flere aktører som inngår i den totale beredskapen. At det kan være litt irriterende for medlemmer av kystpatruljen at de ikke får valuta for pengene er likevel forståelig.
Link to post
Share on other sites

Bra nok kan det vel ikke være , men sånn for å nevne det så har Horten fått en liten rask båt i røde kors . Dem kan .

hjelpe til med strøm,drivstoff og kansje taue mindre båter . Den blei vist fram på KNBF's sitt pinsetreff i Horten.

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Sydvest,jeg synes de gjør en flott jobb,og vi trenger dem. :flag:

 

Enig med Nor-west at de gjør en sabla god jobb. Men hvorfor har de ikke båter i fjorden nå som St.hans er like rundt hjørnet. Nå som endelig sommeren har dukket opp er det mange båter på fjorden.

 

Noen som vet når bemanningen igjen er etablert?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...