Jump to content

Valg av pentrypumpe


tormm

Recommended Posts

Jeg har i dag et trykkvannsopplegg i min båt, drevet av en impeller-pumpe. Den har ingen trykkbryter, men pumpen ligner en jeg har sett i SeaSea katalogen (s120, art nr 50160). Systemet har varmtvannstank, to kraner og en dusj. Jeg vurderer nå å bytte pumpe av to grunner: 1. fordi jeg opplever noe lavt trykk på vannet i dusjen og 2 behovet for en trykkbryter. Det jeg vurderer er å kjøpe en pumpe som har trykkbryter innebygd.

 

Her trenger jeg noen tips. Hvilken kapasitet bør en ny pumpe ha? Hva slags pumpe bør jeg velge? Evt andre råd?

 

Takk...

Link to post
Share on other sites

En vanlig ShurFlo eller FloJet er svært så kurant og gode pumper. Disse har innebygd trykkbryter og tåler å gå tørre. 10-12 liter/min holder for de fleste. Jeg kjøpte meg en FloJet VSD på 14 liter i fjor. Denne går mye roligere og har ikke behov for akkumulator. Selv om den koster noe mer så kan jeg absolutt anbefale VSD.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...