Jump to content

Valg av pentrypumpe

tormm

Recommended Posts

Jeg har i dag et trykkvannsopplegg i min båt, drevet av en impeller-pumpe. Den har ingen trykkbryter, men pumpen ligner en jeg har sett i SeaSea katalogen (s120, art nr 50160). Systemet har varmtvannstank, to kraner og en dusj. Jeg vurderer nå å bytte pumpe av to grunner: 1. fordi jeg opplever noe lavt trykk på vannet i dusjen og 2 behovet for en trykkbryter. Det jeg vurderer er å kjøpe en pumpe som har trykkbryter innebygd.

Her trenger jeg noen tips. Hvilken kapasitet bør en ny pumpe ha? Hva slags pumpe bør jeg velge? Evt andre råd?

Takk...

En vanlig ShurFlo eller FloJet er svært så kurant og gode pumper. Disse har innebygd trykkbryter og tåler å gå tørre. 10-12 liter/min holder for de fleste. Jeg kjøpte meg en FloJet VSD på 14 liter i fjor. Denne går mye roligere og har ikke behov for akkumulator. Selv om den koster noe mer så kan jeg absolutt anbefale VSD.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...