Jump to content

Storseil Firling


lafalott

Recommended Posts

Jaaa, da var det endelig ferdig, storseilet som har vært på min 1979 Firling siden starten.

Var så dum å låne vekk båten til en kamerat to helger etter hverandre, første helg fikk han en liten rift i storseilet, uten å gi beskjed selvfølgelig. Andre helg heiv han seilet til værs i liten kuling og vips så var seilet helt ferdig. (Båten er ikke til låns igjen)......

Det er håpløst å reparere seilet mer, ser restene av 10-15 tidligere "storreparasjoner" og tenkte at sliteren skal få være i fred nå.... Lommeboken sier at jeg vil lete etter brukte seil i første omgang med mindre noen har et godt tips å komme med.

Seilet er 10" og litt fiksing for å få det til å passe er jeg ikke redd for. Har symaskin og 4 tommeltotter så det ordner seg sikkert.

 

Tips mottas med takk, seil mottas mot en slant penger og store smil!!

 

 

Torstein

Link to post
Share on other sites

Hei, fin frem LYS målebrevet ditt, evt. lys tabellen for din båt (google det så finner du det) sammenlikn seildataene for din båt med andre båter i samme støørelse / klasse. så skal du se at du finner noe som passer rimelig bra! HAr akkurat fått meg "ny" genua fra Sverige, egentlig til en Maxi 77, men den paset 97% til min

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde kjøpt ett nytt et!

 

Nå får du veldig bra priser på 123seil.no eler så kan du høre med henning på gran seil... De har de beste prisene i landet... Vil regne med at ett helt nytt et koster rundt 8000+/- og det er jo en investering. Gamle og utblåste seil dreper seilgleden. Det var som en kolega sa når jeg jobbet med seil ett utblåst seil er like kjedelig som å kjøre med sliks på is... båter tar mye bedre høyde og krenger mindre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...