Jump to content

Batterilader trekker hvor mye?


jea

Recommended Posts

Hei :crazy: jeg har lurt på et lite strømaggregat til lading ihavn ,da jeg ikke har landstrøm der. jeg lurte på om noen vet hvor stor effekt i watt enn må ha på 230 voltsiden for å drive en lader som kan gi oppi 20 amper.Jeg har en lader ifra biltema og er usikker på hvor stort aggregat jeg må ha.

Vennlig hilsen Jan Erik :flag:

Fører av Båten

Link to post
Share on other sites

Antar du har 12 volt batterier ombord som skal lades. Teoretisk sett trenger du ikke strømaggregat som gir mer enn 250 W. De fleste aggregatene gir fra 1 kW og oppover. Fordelen med å ha et aggregat som gir mer enn hva laderen trenger er at du får gjort andre ting som å koke kaffe, bruke krølltang (om noen trenger det) o.a. Har du vurdert Norgesaggregat?

Link to post
Share on other sites

Takk for svar jeg prøvde å lade med et 850 watts aggregat type kipor ,men det virket som om det slett litt så jeg fikk inntrykk av at effekt ut på 12 voltsiden ikke står iforhold til hva som kreves på 230 voltssiden :confused: .Ellers så blir det vel et innvertaggregat da de går relativt stille :sleep: og gir en jevnere spenning.

hilsen Jan Erik

Fører av Båten

Link to post
Share on other sites

Jeg koplet en 20 ampers batterilader til aggregatets 230 voltsside.Jeg tror at en batterilader trenger mye mer effekt enn den gir ut på 12 voltssiden ,men vet ikke hvor mye den trenger. :eek: Så vist noen har målt det eller vet det vil jeg gjerne vite hvordan forholdet er :yesnod:

Hilsen Jan Erik

Fører av Båten

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...