Jump to content

Trimming av Tohatsu 4hk til 5hk


Caluna

Recommended Posts

Jeg har en 4 år gammel 4 hk Tohatsu 2-takter, som det sies skal være enkel å trimme til 5-5,5hk bare ved å ta av forgasseren, borre et hull med en spesifisert diameter i et membran i innsuget, og vips - motoren går som ei kule!

 

Er det noen her som har en nøyaktig beskrivelse på fremgangsmåten for dette? Bl.a. må jeg vite hullets diameter, for feil hullstørrelse gir visstnok helt galt resultat.

 

Venter i spenning - kanskje noen har bilder også av denne operasjonen? :flag:

Link to post
Share on other sites

:flag:

Den som leter finner.

Det er skrevet mye om dette på ymse båtplasser. Gjør et søk her eller se på GAAAAAAAApet sin side. Hvis du ikke finner noe så send en e-post til meg.

Fremgangsmåten er IKKE som du beskriver, men ellers veldig enkel og med forbausende resultat. Har nettopp selv gjort denne operasjonen.

 

hilsen

Haba

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Løfter en relativt gammel tråd her...

 

Noen som har et godt forslag til hvordan justere effekten på en Tohatsu 2 takt 4 hk til 5 hk?

Har søkt på BP samt googlet dette men finner ingen svar som hjelper meg videre...

 

Håper på raskt svar da dette forhåpentligvis skal bli ordnet før påskeferien tar til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...