Jump to content

Stikk i skjøtene


logos

Recommended Posts

At man har gitt ut på skjøtene, de er ikke strammet for max kryss. Når båten skal mest mulig mot vinden strammer man max inn. Hvis man ikke går maksimalt mot vinden sier man at man slører eller seiler slør. Å seile med stikk i skjøtene er altså et synonym for å seile slør, med vinden mer eller mindre på tvers av båten.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Hei.

stikk i skjøtene". Hva betyr det?

Hos meg arter det seg som smerte i skulderpartiet når jeg løfter handa over hue og vinker fra CBC-dekk.:rolleyes: Akk ja. Helsa er ikke som den engang var.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

"faller av" også.

Nei, så ille at en føler at armen faller har jeg det ikke. Det arter seg som sakt kun som en intens stikking i skulderpartien når jeg vinker til noen der nede fra CBC dekk. Muligens en fremskreden diagnose kan arte seg som om armen faller av? Eller hva Worse, har De merket noget til dette?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hørt på påten til en kompis m/fam:

Kona og babyen er under dekk og roper:

Gjermund - ikke slå mens jeg ammer!

Bra det var på seilbåt den setningen ble ytret!

Den var steike god :lol:

Håper bare Gjermund hadde nok plass til å stå videre til amminga var ferdig...

 

Arild

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...