Jump to content

Trenger ny kalesje


colvic craft

Recommended Posts

Fikk i vinter ny kalesje til min Scand Classic fra B. Hubert a/s Mjåvann ind.omr. Kristiansand til kr 6200 inkl frakt. De hadde min på lager. Oppga nr. som sto på min gamle kalesje (Hubert) og fikk den nye i posten dagen etter. Størrelsen på kalesjen avgjør hvor mye den koster. Ta en tlf å spør.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg vil foreslå at du forsøker å få kalesje fra de som har originalmalen for kalesjen til din båttype dersom firmaet fremdeles eksisterer. Selv har jeg en Saga 27, og for den er det Måløy Båt og Industrisøm som har originalmalen og syr for Saga. På den måten er jeg garantert korrekt passform. Å få en kalesje som ikke helt passer er noe :headbang: . Å sende tilbake for etterjustering gir ikke noe garantert godt resultat, men garantert mye irritasjon og heft.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Viktigst av alt: sjekk rundt for pristilbud på forhånd! :yesnod:

Bytta kalesje i fjor, og det var flere tusen kroner i forskjell på billigste og dyreste tilbud. På toppen av det hele, var det originalen (forøvrig fra Hübert i Kristiansand) som var billigst. Akkurat det hadde ikke jeg trodd. Men, de hadde den ferdig, kom levert med spedisjonsfirma i løpet av to dager, og alle kneppehullene passet fra den gamle. Jihaa! Lettvint.

a'mor

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå ringt litt rundt jeg også, felles svar er kom tilbake etter ferien :sad:

Slik er det nå mar er ute i siste liten med alt sammen, har kun seg selv å takke... :headbang:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

hei takker for tipsene har funnet ut hvem som sydde den forrige kalesja mi skal henvende meg der de har kansje malen fremdeles. det er forrøvrig ingen av de andre som har mal det er jo ikke akkurat mange colvic craft på fjorden. Var forresten og snakket med hubert i dag de er nå kjøpt opp av sagen, jeg spurte da om de hadde fått "sagen priser" også og fikk til svar att ja desverre. Har sjekket litt priser rundt og sagen er mer enn dobbelt så dyre som alle andre. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Går ut fra at du allerede har sjekket Helly Hansen Spesialprodukter? Kjøpte ny kallesje til min Scand Classic AV i høst. De reiste selv ut i båthavna for å ta nødvendige mål, og kommer tilbake når jeg nå skal montere den for å sørge for at den passer som den skal. Ypperlig service og 2 - 3 tusen billigere enn prisen jeg fikk fra Sagen. :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Kalesjen på Fram'en er i heller dårlig forfatning nå :nonod: I dag tok jeg en ringerunde til mange som lager kalesjer. Jo det var ikke noe problem å få laget ny kalesje. Bare ta den av, send den så lager vi ny til høsten. :nonod:

Nei nei nei! Det er ikke dette jeg vil høre. Er det noen som vet om noen som lager kalesjer på rappen? Må jo være noen som kan hjelpe meg med det??? Hadde klart meg i to uker uten kalesjen da :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Da syr du den selv... enkelt og greit det.... Det gjorde jeg til Stauden... sydde totalt 20m2 med kallesje, en hoved, en over flybridgen og en foran frontvinduet...

 

Fin trening i bruke maskinen, penger sparer du også...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

.......Er det noen som vet om noen som lager kalesjer på rappen?

Syzuki?

 

Han "kjeder seg" likevel - må til å skrape huspanel med en "tannlaus" skrape - hva slags tidsfordriv er det for en ramsalt seiler? ;o) Og når'n er ferdig med å skrape så skal'n male huset....... :rolleyes:

 

Bedre å sy kalesje. Nærmere maritim tidfordriv kommer han ikke i sommer! :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Lukter vel litt bytte av oppgaver her

God idé, jorhei - du burde søke jobb i diplomatiet! ;o)

 

Er du flink til å skrape huspanel, enter4u ?

(P.S.: Det er en fordel om du kan noen gloser polsk.......)

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

God idé, jorhei - du burde søke jobb i diplomatiet! ;o)

 

Er du flink til å skrape huspanel, enter4u ?

(P.S.: Det er en fordel om du kan noen gloser polsk.......)

For å si det sånn. Å male ER DET VERSTE JEG VET. (skraping også) Men jeg kan forskaling, muring av leca, støping :wink:

Redigert av enter4u (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har god erfaring med han her:

 

Fikk sydd en kalesje til en rimelig penge av en lokal kalesjemaker på Høvik utenfor Oslo til en Draco 23 SC jeg hadde for noen år siden.

Han har en del maler, men syr gjerne etter gammel kalesje dersom du kan sende den.

Meget godt utført jobb, og vinduer og glidelåser tilpasses etter eget ønske.

 

Oppslag på www.opplysningen1881.no:

 

Wee Geir

Borgveien 6 B, 1363 Høvik

Telefon 67 54 09 64

Mobiltelefon 950 14 493

 

 

Bedriften tilhører følgende bransjer:

Båtutstyr - Detalj

 

Tekstilproduksjon

Vet ikke om han driver på enda, men du kunne jo ta en telefon...

Link to post
Share on other sites

Har god erfaring med han her:

Vet ikke om han driver på enda, men du kunne jo ta en telefon...

Det gjør han, men du er heldig hvis du får ny til høsten. Taler av egen erfaring om reperasjon om en kalesje som til og med var laget av/hos ham! :headbang:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hvordan klarer man å få et akutt behov for ny kalesje??

 

Har du vært ute i hardt vær de siste dagene eller har kalesjen vært dårlig i lang tid. Kanskje du burde tenkt på bytte av kalesje allerede i vinter som var.

 

Fra spøk til revolver:

 

Vi kjøpte vår Charente brukt og fikk den levert i slutten av mai for noen år siden og båten hadde alldri hatt kalesje over akterdekket, men vi fikk levert kalesjen i løpet av 2-3 uker fra Sagen i Kristiansand.

 

Kanskje de har maler ferdig som passer for din båt eller kanskje har noe ferdig sydd. vel verdt å kontakte Jens Sagen for å spørre.

 

Tvi tvi.

 

mvh

Charente

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...