Jump to content

Høy vanntemperatur på Yanmar 4-JHE


Hygga

Recommended Posts

For høy vanntemperatur på ferskvannet på min Yanmar 4-JHE blir varslet med alarm, det er dessverre ikke montert temperaturmåler. På dagens kveldsstur (i sakte fart) begynte alarmen å ule. Jeg stoppet øyeblikklig, men kunne ikke registrere noe unormalt. Vannmengden på saltvannskjølingen var normal og det var ikke spesielt varmt på motorblokka. Jeg koblet fra ledningene på termostaten for å stoppe ulingen og kjørte til havn, fremdeles uten å registrere noe unormalt. Hva er skjedd? Termostaten er skiftet i vår, og alt virker altså normalt. Jeg skulle bruke båten på en tur i morgen kveld, tør jeg gjøre det?

 

Link to post
Share on other sites

Selv om du ikke merker noe unormalt, bortsett fra at alarmen din varsler, ville jeg nok fått undersøkt dette nærmere før jeg tok sjansen på å kjøre videre.

Mulig det er alarmen det er noe feil med, men ta kontakt med et verksted eller annen kyndig person som kan finne årsaken til dette.

Lykke til.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...