Jump to content

Tresnekke, bøyd plank


Windy37GM

Recommended Posts

Advarsel til trebåteiere med svakt hjerte ** Isåfall ikke les videre**

Jeg skal skjære bakenden av en tresnekke for å lage sjørøver skute til guttungen og ha i hagen som lekeapparat. Hva skjer med bordene (som er kraftig krummet dvs skrogform) når enden skjæres av? Spretter de tilbake til sin rettet form med et smell, eller skjer det ingenting?

 

mvh

 

Joda310

Plastbåteier, snart reder med sjørøverskute

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

vil tro du kun får svak tilbakebbøying din per.. :cryin:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner at jeg gjør helligbrøde. Snekka har stått på land i 10 år, ingen har tatt vare på den og den er full av søppel. Jeg "redder" den nå slik at noen (les: min sønn) bruker den til noe som er gøy :-) Hjalp det litt?

Jeg skal også slipe dekket og olje det :-)

 

Joda310

Reder

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Høres ut som et artig prosjekt! Tror ikke du vil få noe problem med tilbakebøying, men du må jo stive av konstuksjonen etterpå for at den ikke skal falle fra hverandre. Men dette har du sikkert en plan for. Håper du legger inn bilder av det ferdige resultatet når den kommer!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Til tross for mitt svake hjerte, og som den ihuga trebåtmann jeg er, hilser jeg planene dine velkommen.

 

Ingenting kan måle seg med en vakker treskute i hagen, i fohold til all den plastikkhjalla man kan få på eksempelvis plantasjen......

 

Akter vil ikke slå umiddelbart den ene veien, eller den andre. Imidlertid må du, som nevnt ovenfor, sikre skroget, slik at "den ikke lever eget liv".

 

Èn anbefaling. Treflis, gamle spikere etc gjør vondt. Du bør gardere deg (om mulig) mot det for fremtid. (belegg/terassegressmatte/annet).........

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...