Jump to content

Eberspacher D1L problems....

asso

Recommended Posts

Sitter det ikke en føler som skal bryte spenningen til glødepluggen når det blir varmt nok mon tro? I så fall er det vel den som er gåen. Fikk du startet den første gang etter pluggskifte? Jeg har ikke skjemaene her så jeg husker ikke helt hvordan det ser ut... Men har du et multimeter er det vel bare å kjøpe en plugg eller to til og begynne å måle spenninger.

www.leahnis.net

• 1 år senere...

Har en Eberspächer D1L som starter opp som normalt og brenner helt fint, men når jeg skal avslutte er det problemer.

Justere ned temperatur på termostaten , men istedet for å stoppe å brenne og å blåse seg ren stopper den tvert.

Med etterfølgende dårlig luft rundt Eberspächeren.

Eberspächeren fungere heller ikke hvis jeg kun skal kjøre med kald luft. Hvor kan feilen ligge?

Har også en defekt d1l Den startet,men stoppet raskt igjen.Fikk opplyst på verksdet at ned i glødeplugghullet sitter det en finmasket stålgitter som har noe med forbrenningen å gjøre,hvis dette gittret er brent i stykker er det bare å kassere brenneren,da det ikke lar seg gjøre å skifte uten å bytte hele brennerhuset da. I mitt tilfelle var dette gittret brent i stykker.

Etter å ha fått fart på ladespenningen på min gamle båt, fikk jeg glødeplugger på Eber D1 som brandt av. Skjøtet inn en lengde med 1,5mm2 PN ledning inn til glødeplugg for å få spenningsfall. Målte med voltmeter og justerte lengden. Tror jeg endte opp med ca 1,5m. Det er tre år siden, og varmeren har funket fint siden. Disse varmerne har ikke noen spenningsregulering på pluggen. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...