asso Startet 16.Juni.2006 Del på Facebook Startet 16.Juni.2006 Har byttet ny glødeplugg i min gamle eber fordi den gamle brente av.Etter å ha prøvd å starte med ny plugg brenner også denne av ?(kortslutter ) Er spenningen for stor nå da ? Kan noen forklare ? I fjorsommer fungerte brenneren fint.... Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 16.Juni.2006 Del på Facebook Svart 16.Juni.2006 Sitter det ikke en føler som skal bryte spenningen til glødepluggen når det blir varmt nok mon tro? I så fall er det vel den som er gåen. Fikk du startet den første gang etter pluggskifte? Jeg har ikke skjemaene her så jeg husker ikke helt hvordan det ser ut... Men har du et multimeter er det vel bare å kjøpe en plugg eller to til og begynne å måle spenninger. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
asso Svart 16.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2006 Nei den startet ikke,dvs. vifta gikk en stund men ingen varme,når glødepluggen brandt av startet ikke vifta heller, altså helt dødt.Hvor sitter denne føleren ? Sitér dette innlegget Link to post
Tarsis Svart 17.Juni.2006 Del på Facebook Svart 17.Juni.2006 Eg har også ein D1L som ikkje virker, eg har ikkje prøvt å finne feilen enda. Er det nokon som har eit koblingskjema eller aller helst Eberspäsher sitt feilsøkingsskjema? Tarsis Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 17.Juni.2006 Del på Facebook Svart 17.Juni.2006 Ja, jeg har begge deler hjemme tror jeg, men jeg sitter på jobb i Nordsjøen akkurat nå... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
kjistein Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Har en Eberspächer D1L som starter opp som normalt og brenner helt fint, men når jeg skal avslutte er det problemer. Justere ned temperatur på termostaten , men istedet for å stoppe å brenne og å blåse seg ren stopper den tvert. Med etterfølgende dårlig luft rundt Eberspächeren. Eberspächeren fungere heller ikke hvis jeg kun skal kjøre med kald luft. Hvor kan feilen ligge? Sitér dette innlegget Link to post
asso Svart 14.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2007 Har også en defekt d1l Den startet,men stoppet raskt igjen.Fikk opplyst på verksdet at ned i glødeplugghullet sitter det en finmasket stålgitter som har noe med forbrenningen å gjøre,hvis dette gittret er brent i stykker er det bare å kassere brenneren,da det ikke lar seg gjøre å skifte uten å bytte hele brennerhuset da. I mitt tilfelle var dette gittret brent i stykker. Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 (redigert) Her finner dere troubleshooting for Eber, Webasto etc: http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html Fant alt jeg trengte til min eber:-) Lykke til Redigert 14.November.2007 av Ma Rex 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Gullfisk Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Etter å ha fått fart på ladespenningen på min gamle båt, fikk jeg glødeplugger på Eber D1 som brandt av. Skjøtet inn en lengde med 1,5mm2 PN ledning inn til glødeplugg for å få spenningsfall. Målte med voltmeter og justerte lengden. Tror jeg endte opp med ca 1,5m. Det er tre år siden, og varmeren har funket fint siden. Disse varmerne har ikke noen spenningsregulering på pluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.