Jump to content

Takk og farvel til bruktbåtselgere...


unknownuser

Recommended Posts

...for nå var jeg kraftig lei av mer eller mindre seriøse bruktbåtselgere :puke:

 

Den siste prøvde faktisk å selge meg en båt med plastpest... :headbang:

 

-Så nå gikk turen rett til nærmeste Wave-butikk og shoppet en flett ny Chaser !

 

så, bye, bye alle bruktbåtselgere. :lol:

 

mvh

harBayliner (bytte nick til harChaser ??? ) :flag:

Link to post
Share on other sites

Tanne, harBayliner. Du skulle selvsagt ha kjøpt båten "uvitende" om at den har plastpest, og deretter krevet halve kjøpesummen i prisavslag; for dernes å bruke to dager på nedskraping/utsliping og ett strøk primer + bunnstoff ... så hadde du hatt rikelig til drivstoff både denne og neste sommer!!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Greit nok at plastpest i seg selv kan kureres.

Men når båtbyggeren har fusket med noe så fundamentalt som bygging av skroget, hvilke andre detaljer i båten er det fusket med?

 

Ville ikke kjøpt en båt med plastpest hvis ikke jeg fikk den svært billig. Det er garantert flere feil.

Link to post
Share on other sites

Men når båtbyggeren har fusket med noe så fundamentalt som bygging av skroget, hvilke andre detaljer i båten er det fusket med?

 

Ville ikke kjøpt en båt med plastpest hvis ikke jeg fikk den svært billig. Det er garantert flere feil.

Hmmmm.... Viksund har da i alle år hatt et rykte som seriøs båtprodusent og laget båter med nesten legendarisk status mht. kvalitet. De har også laget en masse båter som etterhvert fikk plastpest... Princess også... De fleste båtene som fikk plastpest ble bygget i enn tid der fenomenet var ukjent og dermed visste en ikke at en måtte ta hensyn til dette under byggeprosessen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Og den klarer han nok å selge til en som er mindre våken enn deg :rolleyes:

Og stakkars vedkommende... hint; båten ligger fremdeles tilsalgs på Finn... :eek:

Men gratulerer med ny flott båt, en ordentlig liten "cruiser" :smiley:

Takker !

...bruke to dager på nedskraping/utsliping og ett strøk primer + bunnstoff

Neitakk, er ferdig med å kjøpe arbeid... :smash:
Link to post
Share on other sites

-Så nå gikk turen rett til nærmeste Wave-butikk og shoppet en flett ny Chaser !

...sa jeg Chaser? ehhh... det ble visst en Invader tilslutt... :yesnod:

Rart det der med kataloger og flinke selgere og krig og fred og sånn... :lol:

 

mvh

harBayliner....jeg mener: harInvader...

:flag:

Link to post
Share on other sites

Plastpest skyldes ikke bare produsenten.

Åjoda, det gjør det.

Eieren har ikke no med å rette opp feil gjort under bygging av båten.

En båt bygget av korrekt valgte materialer og med godt fagmessig håndverk får ikke plastpest.

Samme om den ligger ute året rundt uten noe som helst lurium i form av epoksybehandling og annet.

Link to post
Share on other sites

Tanne, harBayliner. Du skulle selvsagt ha kjøpt båten "uvitende" om at den har plastpest, og deretter krevet halve kjøpesummen i prisavslag; for dernes å bruke to dager på nedskraping/utsliping og ett strøk primer + bunnstoff ... så hadde du hatt rikelig til drivstoff både denne og neste sommer!!! :lol:

 

 

 

Anbefales ikke. Pengene havner som regel i noen andres lommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...