Jump to content

Høyde på sjøvannsintakslange.


Baracuda

Recommended Posts

Har tenkt å legge opp to toms sjøvannsintak og vil gå fra sjøvannsinntaket via filtret hvis jeg finner ett to toms sjøvannsfilter da og deretter inn på oljekjøleren til zf gearkassen og så inn på motoren. Men pga plassen har jeg problemer med at jeg kommer veldig høyt pga sjøvannsintaket med kuleventil og slangekobling og oljekjøleren i forhold til impelleren på motoren. Er dette ett problem eller vil impelleren klare og hente nok kjølevann??

Motoren har to toms kjølevannsintak også. :flag:

Link to post
Share on other sites

Tja... vet ikke om det er normalt at oljekjøleren til gerakassen ligger på sugesiden av impelleren... dette vil jo gi et større undertrykk for pumpen... på mine maskiner er oljekjøeren etter vamerveksleren på motoren....

 

Om det vil fungere greit er vel ikke så lett å si om en finner krabat som har gjort det samme og som går god for det.. Det er jo en viss motstand i oljekjøleren som skal overvinnes som kommer i tillegg til eventuelt trykktap en har systemet fra før... Det enkleste er vel å prøve dette ut....

 

Jeg har sjøvannfiltrene i samme høyde som impellerpumpen... som er en 15-20 cm over vannlinjen... og dimensjonen er 1 1/4"

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...