Geir Startet 7.September.2003 Del på Facebook Startet 7.September.2003 Er for tiden uten båt, og abstinensen river i meg Har ikke store erfaringen med båt, men har bestemt meg for at neste båten skal være en båt med aksel og ror. Har planer om å bruke max 350' på båt. Ser på forskjellige båter, men kjenner lite til fartspotensialet og sjøegenskapene til de forskjellige båtene. (Har selvfølgelig sett i erfaringsdatabasen) Har lyst på en båt der 4 stk. kan sove behagelig, dvs. inne under dekk. Har to barn tidlig i tenårene. (gutt og jente) Jeg ønsker å kunne ha en toppfart på oppimot 20 knop. Størrelse fra 24 fot og oppover Diesel er en selvfølge. Det er sikkert mange som ikke har lagt inn noe i erfaringsdatabasen, men som likevel har tips til båttype. Spørsmålet er derfor kort og greit: Hva slags båter finnes det som tilfredstiller disse beskjedne krav? Geir Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.September.2003 Del på Facebook Svart 7.September.2003 Klarte ikke dy meg .... Har du vurdert seilbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 7.September.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2003 Nei. Har aldrig vært ombord i en seilbåt, og ser meg ikke skikket til å seile. Jeg ville antagelig blitt en av dem som måtte rope på Redningsselskapet dersom motoren stoppet Sitér dette innlegget Link to post
Gizmo Svart 7.September.2003 Del på Facebook Svart 7.September.2003 Kunne tenke meg til å komme med et forslag - BONANZA 28 - Helplaner m/ aksling. Finnes som tett båt også, men de fleste du finner er hardtop båter m/ kalesje. Disse vil tilfredstille de kravene du nevner, også prismessig. Jeg har selv hatt en slik i 3 år, og kan bare prise båten både ift meget gode sjøegenskaper - og som praktisk bobåt. Krever litt motor for å få utnyttet egenskapene i skroget. Selv hadde jeg en 220 Hk motor ombord. De fleste du finner vil nok ha den orginale Ford/Sabb 150 el 180 Hk montert. Jeg hadde helt klart valgt størst mulig motor. Men som sagt, meget gode båter til en overkommelig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.September.2003 Del på Facebook Svart 7.September.2003 Jeg hadde i sin tid en Nautic 900 Turbo; ganske ok båt som sikkert ville ha tilfredsstilt dine krav og ønsker. Utmerket seg med fin innredning og forseggjort håndverk. Meget spesiell løsning med motoren montert i en "kassett" som er innebygget i båten. Dermed reduseres både støy og vibrasjon ganske ettertrykkelig, så det var en behagelig båt å være ombord i. Største svakheten på den som jeg hadde var motoren, en Volvo AQAD40 - altså med "hekkansaggregat". Motoren var også en anelse for liten til å få ordentlig planing med alt annet enn helt lett båt. Men alt ialt: Kjekk og fin båt i den prisklassen du nevner. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mariell Svart 8.September.2003 Del på Facebook Svart 8.September.2003 20 knop med aksel max 350000,- Er redd for at det ikke er for mange muligheter. Hvis du går litt ned på fatrskravet så er valgmulighetene ganske bra. Kan nevne; Joda 8100 Twin cab Agder 840 Summer family (Summer Dream) M/fl. Dette er romslige og populære båter. Fartspotensialet stopper vel på rundt 15-16 knop. Har selv ikke eid noen av disse typene. Men vurderte dem for noen år siden. Per Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
camcha Svart 8.September.2003 Del på Facebook Svart 8.September.2003 Hvis du går ned på kravet om fart, blir det lettere å finne en brukbar båt til rundt 350000,- Jeg har selv hatt en tresfjord 29 Ac, og kan anbefale denne. Båten har meget god plass og med en motor på 105-200 blir farten grei. (14-22) Ellers er båten en godt sjøbåt som tåler mye grumset sjø.Kvaliteten på båten er også meget bra. Gå på baatnett.no og sjekk markedet. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
camcha Svart 8.September.2003 Del på Facebook Svart 8.September.2003 http://www.barracudaboat.no/ De har en ombygget tresfjord 29 ac. pris 360000 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.