Jump to content

Ønskes lånt; 3/8" eller 1/4 "momentnøkkel


Suzuki

Recommended Posts

skal dra til noe moment, og kommer ikke lettvindt til med 1/2" momentnøkkelen, ønsker derfor å låne en 3/8" momentnøkkel som kan dekke 25NM kraft i Oslo området.

 

Depositum og påskjønnelse til eier, er en selvfølge.

 

Evt. mottas tips til hvor jeg kan skaffe en relativt dugandes, 3/8" momentnøkkel til OK pris med takk.

 

Red; ser nå at det finnes 1/4" momentnøkler som også går opp til 25NM. Jeg kan selvfølgelig benytte en sånn også, om noen har..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Har en biltema 3/8" momentnøkkel liggende. Årsmodell ca 1996, så godt som ikke brukt siden denne gangen da jeg skrudde noe på toppen til min Yamaha UB-motor. Men jeg har bare 3 passende piper: 10, 12 og 13mm.

 

Hvis dette er noe du kan bruke kan u få lånt det. Ta kontakt vedr hvordan vi ordner det praktiske.

Sorry, sjekket detaljene: skalaen går bare til 20Nm, ikke 25 - originalinnlegg slettet
Link to post
Share on other sites

Hei zuki

 

Hadde samme problemet på hydradriven min, kom ikke til med momentnøkkelen. "Øvde" derfor på mitt moment (18 nm) på noen test bolter for å finne ut hvor mye moment det egentlig var. Deretter gjorde jeg det for hånd på "gefülen".

 

Husk at det aller viktigste er ikke at du får nøyaktig 25 nm, men at alle boltene er mest mulig likt dradd til!. Om det så betyr 23 nm eller 27 nm er ingen katastrofe.

 

/U

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...