Breezita Startet 18.Juni.2006 Del på Facebook Startet 18.Juni.2006 Hei godtfolk. Vurderer å anskaffe AIS mottager og har prøvd Nasa Marine sin AIS Engine. Den fungerte stort sett greit, men savner strømindikator og synes selve boksen er litt "plastic". Tok inn et par båter i Oslofjorden i dag, men mistet signalet så fort jeg kom litt innaskjærs. Har noen erfaring med svenske True Heading sin SR 161? -og evt. hvem selger denne i Norge? mvh CITA Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 (redigert) Etter å ha studert den i flere sekunder legger jeg merke til at denne også bare har en kanal. Hva er prisene på disse, 162 har to kanaler. Redigert 18.Juni.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Jeg har kjøpt denne fra Miltechmarine... den heter SR161 og virker solid og robust i aluminium chassis... men har ikke koblet den til ennå så noen erfaringer kan jeg ikke komme med... siden dette er sånn kjkt å har greier så er den litt ned på lista over hva som kommer først... AIS SR161 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Breezita Svart 18.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Hei sydvesten. Gikk handelen med Militech OK? Hvor lang tid tok forsendelsen og hva med toll? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Sydvesten Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 (redigert) Det gikke smertefritt, inkl frakt kom den på 214 dollar og momsen kom til i Norge.... jeg ligger inne med automatisk fortolling hos posten så jeg husker ikke hva det ble... med det er en 100 lapp i gebyr pluss 25% moms av de 214 dollarene.. betalte med visa Bestile over nett og fikk bekreftelse fra Miltech dagen etter, hvor alt ble avtalt. Når pakken ble sendt fikk jeg sendingsnummeret og kunne følge pakken i USA... Meget bra service fra Milltechmarine og de kan anbfales Det tok vel en ukes tid... det som tar lengst tid er tollbehandlig i Norge.... Redigert 18.Juni.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Breezita Svart 18.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Høres bra ut. Du får si ifra dersom du ikke har tenkt å bruke den. Kan være interessert i kjøp. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Sjøtummel Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Tok inn et par båter i Oslofjorden i dag, men mistet signalet så fort jeg kom litt innaskjærs.Antennen og plasseringen av denne har mye å si her. Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 18.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 (redigert) Noen som vet om True Heading sin SR161 og SR162 er den samme som Smart Radio SR161 og SR162 som produseres i Kina? Redigert 18.Juni.2006 av Cita (see edit history) Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
will Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 http://www.milltechmarine.com/SR161.htm Her er linken til smart radio http://www.tecopt.com/85/67/ais-true-headi...nals-ais-sr161/ her til true heading Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 De ser nå mistenkelig like ut da... og så heter de det samme også... Skal vel ikke se bort i fra at det samme dingsen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Løfter denne litt igjen... siden jeg skal til med VHF antenne i mastetoppen av Stauden II... Da er tusen kroners frågan.... skal jeg montere to separate VHF antenner, en til VHF og en egen til AIS'en... når først henger å dingler på toppen av masta.. eller rekker det med en antenne og en slik antenne splitter til AIS/VHF... prismessing så er jo ta antenner billigere siden en slikt spiltter koster en drøy høvding, mens antennen koster en halv høvding... Ser for eg en slik ultrakort antenne på en fot eller så.... siden jeg alt er drøye 17meter over havnivå Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Har du plass ville jeg gått for to antenner, men de bør ikke settes for nærme hverandre siden den utstrålte effekten fanges opp i ais antennen, sånn sett kan det vere greiere med en antenne og denne fantastiske boksen. Styr unna de korteste antennene selv om du er høyt oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Har brukt NASA sin sorte boks i et par år nå. Hjemme fungerer den greit ettersom jeg har høy beliggenhet. I båten derimot hadde den svært variable innslag av fartøy. I sommer anskaffet jeg meg en Lorenz plotter og med Seatronic sin sorte boks ble det mer fart i sakene. Husker ikke navnet på boksen. Den tar i alle fall inn på to kanaler, men kun en av gangen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 hej Astor husker ikke om jag sp dig förrut.... men har du en antenn+splitter eller to antenner ? har ikke fått min sorte box montert i båten enn ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 hej Astor husker ikke om jag sp dig förrut.... men har du en antenn+splitter eller to antenner ? har ikke fått min sorte box montert i båten enn ! Har to antenner. Utrolig bra oversikt over skipstrafikken med AIS. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirT Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Da er tusen kroners frågan.... skal jeg montere to separate VHF antenner, en til VHF og en egen til AIS'en... når først henger å dingler på toppen av masta.. eller rekker det med en antenne og en slik antenne splitter til AIS/VHF Monter en ekstra antenne. Det kan jo være at du ønsker å skiftet fra AIS mottaker til AIS transponder en dag. De er jo kommet på markedet nå. Da kan du jo både se og bli sett. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2006 Monter en ekstra antenne. Det kan jo være at du ønsker å skiftet fra AIS mottaker til AIS transponder en dag. De er jo kommet på markedet nå. Da kan du jo både se og bli sett. Geir God ide! Har også tanker for å anskaffe meg en slik på sikt. Klasse-B. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.