Jump to content

Motorsvikt... - VP TAMD63P


Sibelius

Recommended Posts

Jeg har flere ganger hørt moralen om de som "har hatt" problemer på sjøen og de som "kommer til å få" problemer på sjøen.

Nå har jeg havnet i sistnevnte kategori, etter 4 problemfrie sesonger på sjøen.

 

På vei hjem etter helgetur på sjøen, fikk jeg plutselig full motorsvikt uten noen forvarsel en halvtime før hjemmehavn. Marsjet på 2300 (VP Tamd63P), og sekundet etter forsvant turtallet og motoren døde ut. Prøvde å starte igjen uten hell. Dette skjedde i tillegg nær land mellom en varde babord og to grunner på styrbord side, så det var ikke noen ønskeplass å få motorstopp. Vi drev relativt raskt mellom stakene og mot land. :blush:

 

Mor fikk samtidig kontakt med en båt i nærheten og vi fikk festet en slepeline, da var vi ca 10 meter fra land. Etter mange forsøk startet omsider motor mens vi var under slep. Etter ca 10 minutter på tomgang slapp vi slepet og testet båten en runde mens vi hadde hjelp standby.

Merket ingen problemer og valgte da å gå siste stykke mot hjemmehavn på egenhånd. Vi hadde imidlertid flere båter rundt oss hele tiden, så jeg var ikke så veldig bekymret om vi hadde fått stopp nummer to.

Vi kom oss vel frem til hjemmehavn uten problemer. Men etter at jeg hadde stoppet motor, forsøkte jeg å starte den igjen. Og da ville den ikke.... :confused:

 

Vel, alt gikk bra denne gang. Men du får en liten tankevekker når sånt skjer.

Jeg har ikke fått feilsøkt noe særlig enda, men jeg setter pris på om om det er noen medlemmer som har noen gode spørsmål eller svar som kan bidra til at jeg forstår hva som skjedde.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...