Jump to content

Force 50hp 1988-hjelp-info


kyrre

Recommended Posts

Model 507X8D = 1988 50 hk .

Her har du en link til splitt tegninger .

Force ble kjøpt opp av Mercury så de fleste deler burde kunne skaffes av en seriøs Mercury forhandler/verksted .

Du kan også prøve hos Ravns Garage , kan ha endel deler på lager .

 

Ser ut til å være en historisk motor du har fått tak i, grunn konstruksjonen ser ut til å være en West-Bend ( alt untatt topp coveret ) .

West-Bend produserer idag kjeler og kokevarer :yesnod: , men produserte båtmotorer frem til ca 1965, Chysler kjøpte opp båtmotor delen ca 1966, senere ble kjøpt opp av Force ( Eller ble til Force ), som i sin tur ble kjøpt opp av mercury .

 

Veldig mye av den motoren du har er nesten 100% lik min gamle West-Bend ( Golden Shark ifra 1963 )

 

Disse motorene har et ( muligens ikke fortjent ) dårlig rykte , men det er fremdeles mange som går .

Kan være behjelpelig med å skaffe delenr hvis det trengs, sitter på Mercury/Mariner/Force/++ delekataloger .

 

 

Lykke til

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Droll takker for litt nyttig info og svar på noen av mine spørsmål.

Har du muligheter for å scanne inn et el skjema til meg? Motoren går som en klokke og ikke vært saltvans kjørt og meget pent holdt men ndet ser ut som den har hatt noe elektrisk trøbel en gang for noen av ledningene er flytta fra hoved koblings brette til det interne, probleme mitt er at når jeg skrur av tenninga stopper ikke motoren, og litt lei av å danse electric boogie når jeg drar av plugg ledningene :)

 

Mvh Kyrre

Link to post
Share on other sites

Hei igjen, Droll du er sjef, og takk til Ravns Garage for strålene service og hjelp på alle mine spørsmål og de delene jeg manglet.

dem hadde også peiling på motor fremfor andre jappe verksteder, sikkert noen kroner å spare her i form av brukt arbeids tid.

 

Mvh Kyrre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...