Jump to content

Sankt Hans 2006 -- hvor går turen?


Skipper Worse

Recommended Posts

Det blir hytten i Mølstrevåg for oss denne St.hans.. svigerfar synger på siste verset.. kreften har gjort et kraftig innhogg så vi blir nok her en periode fremover til "vår herre" har sagt sitt...

 

Men om vinden ikke blir så altfor gal så legger vi turen over Sletta til Espevær en tur med en gammel 16 fots Askeladden.... Vamp skal vistnok holde en konsert der i helgen har jeg hørt rykter om...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hangarskibet la turen innom Laksevåg for å beskue verdens største tønnebål fra sjøsiden. Et imponerende antall båter, store og små, lå og drev omkring på bukten utenfor Laksevåg. Det var sikkert godt over ett hundre stykker da vi var innom.

 

QB og Chrapylerne gikk fort lei av bålet, som det var vanskelig å egentlig finne meningen med. I herlig regnvær la vi da turen til Herdla. Seilasen nordover fant sted i overraskende ensommelighet, dog med til tider under 1 nm sikt (radaren var naturligvis i bruk hele veien).

 

Ved ankomst Herdla fant vi havnen opptatt, og bestemte oss for å gå ut igjen. Ikke før hadde vi snudd, før det kom telefonbeskjed om vær så god å komme tilbake. Det viste seg å være kjentfolk ... så da ble Sankt Hans natten en sosial begivenhet.

 

Baatplassen-klistremerker ble naturligvis behørig utlevert og bruken av dem behørig forklart.

 

Om været: Ifølge avisskriverier er regn og våttog kaldt vær normalen på Sankt Hans hersteds. Det stemmer med mitt intrykk. Kan knapt huske en eneste gang at det har værtknallvær. Alltid litt å klage på ... :cryin:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Kan skrive under på at det var lite båter i byfjorden på Fredag. Gikk nordover i fjorden rundt kl 20:00, og der var lite båter. Innover mot Lindås, var vi praktisk talt alene. Været kanskje?

 

Bilde

På vei mot Vikanes

 

Bilde

Regner litt

 

Bilde

Vike Camping, fine plassen :yesnod:

 

Bilde

 

Var ikke lett å komme igjennom på veien hjem igjen til Nordåsvannet. En snekke før oss dultet borti på veien inn. Liker ikke helt det der...

Redigert av outbreak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Starter ferien og drar sørover. Vet ikke riktig om vi våger oss over grensa til Søta bror før St. Hans? Svensker kan være ganske så brautende og ufordragelige når de har medgang i feks. fotball....................................

 

Nu kan du komma rem !

 

det er över för denne gangen.............. :sad:

 

jag säger som han som körde på Søndre Missingen................

 

"Det gikk helt flott frem til det smalt" :wink:

 

(tysker på hemmaplan er som granit det oxo !)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...