Slagskibet Startet 30.Oktober.2002 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2002 Har kjøpt en gammal kartplotter av " Per " for en billig penge for å prøve en sånn vidinder plotter.Får jeg liv i den og får den til å virke sammen med Garmin GPS 128 så hadde jeg lurt på å oppdatere kartene.I den forbindelse så lurer jeg på hvor jeg gjør det? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 Hei. Du går i en butikk som selger kartplottere for C-map og bytter brikkene inn i nyeste utgave der. Da får du en innbyttepris. Hvilken type er det du har, de gamle store CF-85 eller de nyere små (frimerkestørrelse) CF-96 NT(+)? Forhandlerliste på http://www.c-map.no/forhandlere_no.asp Har noen CF-96 NT brikker som jeg ikke bruker lenger som du kunne få overta dersom Oslofjorden/Svenskekysten passer deg? De er bare noen få år gamle. Husker ikke helt vilke det var jeg har, men kan sjekke opp når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Svart 30.Oktober.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 Takk Lars.Dette er sikkert de store brikkene.Oslofjord brikken er merket C101.01 Oslofjord.Ser.N 4C11757 og er datert 30.03.88.Brikkene er ca 9 x 5,5 cm. Såvidt jeg forstår så er det 2 muligens 3 ledninger fra GPS som skal kobles til plotteren som er en gammal Dana 5000.Får prøve i helga. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2002 Hei igjen. thor: Takk Lars.Dette er sikkert de store brikkene. Da kan du ta en titt hos C-map http://c-map.no/products.asp og klikke deg videre på "CF-85 Charts" Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Piruto Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Har tatt steget opp og kjøpt C-map. Instalert det på hjemmepc`n og koblet til GPS`n (Garmin e-trex) Fungerer helt supert og skal instaleres i bærbar pc i kveld. lurer bare på hvordan i alle dager jeg skal avslutte programmet uten å måtte bruke Ctrl-Alt-Del. og hvordan jeg flytter rammene til informasjonene. :smiley: Håper noen kan hjelpe meg kjapt da jeg pakker kone og unger i båten i morra for å feriere fra Måløy til Stavanger Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Hvilket produkt er det snakk om? c-map sier ikke så mye. Det er et firma som leverer mange produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Piruto Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Eh.. Det står C-map ECS på cd`n. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Les bruksanvisningen når ikke noe annet virker Er det c-map ecs? i så fall høyreklikker du i feltet for klokka! Da får du frem en liten meny med Palette Configuration Exit Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Hei Du skal få et svar litt senere. Jeg vet hvordan men husker det ikke i farten. Hvor kjøpte du det og hvor mye ga du? Sitér dette innlegget Link to post
Piruto Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Kostet meg ikkeno`, fikk det av svoger Nå får jeg i alle fall avsluttet programmet på riktig måte. Tusen takk for hjelpa så lenge Sitér dette innlegget Link to post
Kjell Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Hvor kjøpte du det og hvor mye ga du?Hvorfor skal du spørre om slikt Lasse Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 3.August.2004 Link til dette innlegget Svart 3.August.2004 Har hørt av en som har programmet at en skal bruke: ALT+F4, for å stenge programmet. Sitér dette innlegget Link to post
Haabet Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Har hørt av en som har programmet at en skal bruke: ALT+F4, for å stenge programmet. ALT+F4 stenger alltid den aktive vinduet i ett windows miljø. Kjekt å bruke på pop ups. Windows tasten+M minimerer alle vinduer som er "oppe". greit å vite hvis man har en lys svak skjerm på sjøen, og ikke har lyst til å bruke for lang tid på å finne ut hvor muse pekeren befinner seg. Man kan hente opp programmene igjen ved å bruke ALT+tab tasten og veksle seg i mellom åpne prog. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Har et annet spørsmål til dette programmet og det er hvordan fjerne unødig informasjon fra kartene. Tenker da på dybder som er dypere enn 5 meter, navn, pluss litt til. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Da kan du velge hvor detaljert kartet skal være. Høyre klikk i feltet helt til høyre for klokka tror jeg det er. Kan skru på den bærbare etterpå og sjekke! Har du ikke brukermanual Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Jo men er det ikke den som blir lest først når alt står i 7 steiner. Den er for pingler trodde jeg. Neida spøk til side jeg har den men har ikke finne noe om detaljeringsgraden. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Jo men er det ikke den som blir lest først når alt står i 7 steiner. Den er for pingler trodde jeg. Neida spøk til side jeg har den men har ikke finne noe om detaljeringsgraden. okidokk! Her er løsningen tror jeg øverst i kartet ser du jo kartstørrelsen 1:20 000 for eksempel. Høyreklikk der så får du opp en meny med: Best scale Base display Standard display Full display Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 kremt kremt ..... Vi vil helst ikke at det diskuteres cmap ecs her. Regner med forståelse for dette. Denne tråden blir derfor avsluttet her .... Diskuter gjerne videre på IM Lasse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.