Jump to content

C-map


Slagskibet

Recommended Posts

Hei.

 

Du går i en butikk som selger kartplottere for C-map og bytter brikkene inn i nyeste utgave der. Da får du en innbyttepris. Hvilken type er det du har, de gamle store CF-85 eller de nyere små (frimerkestørrelse) CF-96 NT(+)?

 

Forhandlerliste på http://www.c-map.no/forhandlere_no.asp

 

Har noen CF-96 NT brikker som jeg ikke bruker lenger som du kunne få overta dersom Oslofjorden/Svenskekysten passer deg? De er bare noen få år gamle. Husker ikke helt vilke det var jeg har, men kan sjekke opp når jeg kommer hjem.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk Lars.Dette er sikkert de store brikkene.Oslofjord brikken er merket C101.01 Oslofjord.Ser.N 4C11757

og er datert 30.03.88.Brikkene er ca 9 x 5,5 cm.

 

Såvidt jeg forstår så er det 2 muligens 3 ledninger fra GPS som skal kobles til plotteren som er en gammal Dana 5000.Får prøve i helga. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 


thor: Takk Lars.Dette er sikkert de store brikkene.

 

Da kan du ta en titt hos C-map http://c-map.no/products.asp og klikke deg videre på "CF-85 Charts"

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har tatt steget opp og kjøpt C-map.

Instalert det på hjemmepc`n og koblet til GPS`n (Garmin e-trex)

Fungerer helt supert og skal instaleres i bærbar pc i kveld. lurer bare på hvordan i alle dager jeg skal avslutte programmet uten å måtte bruke Ctrl-Alt-Del. og hvordan jeg flytter rammene til informasjonene. :smiley: :smiley: :nonod:

 

Håper noen kan hjelpe meg kjapt da jeg pakker kone og unger i båten i morra for å feriere fra Måløy til Stavanger

Link to post
Share on other sites

Har hørt av en som har programmet at en skal bruke: ALT+F4, for å stenge programmet.

ALT+F4 stenger alltid den aktive vinduet i ett windows miljø. Kjekt å bruke på pop ups.

Windows tasten+M minimerer alle vinduer som er "oppe". greit å vite hvis man har en lys svak skjerm på sjøen, og ikke har lyst til å bruke for lang tid på å finne ut hvor muse pekeren befinner seg.  :sailing: Man kan hente opp programmene igjen ved å bruke ALT+tab tasten og veksle seg i mellom åpne prog.

Link to post
Share on other sites

Jo men er det ikke den som blir lest først når alt står i  7 steiner.

Den er for pingler trodde jeg.

Neida spøk til side jeg har den men har ikke finne noe om detaljeringsgraden.

okidokk!

 

Her er løsningen tror jeg :flag: øverst i kartet ser du jo kartstørrelsen 1:20 000 for eksempel.

Høyreklikk der så får du opp en meny med:

 

Best scale

Base display

Standard display

Full display

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...