Gøffe Startet 21.Juni.2006 Del på Facebook Startet 21.Juni.2006 (redigert) Har nå lastet ned og innstallert Raytech 6.0 limitied version. For meg et etterlengtet program som erstatning for Raymarines Waypoint Transfer Utility, for behandling og planlegging av ruter og waypoints. En har mulighet for å laste inn Navionics kartet inn i programmet, som et alternativ til det mindre detaljerte verdenskartet som følger med. Har noen kjennskap til om man kan sette Navionics-brikken rett i kortleseren i datamaskinen? Eller er man nødt til å kjøpe Navionics egen kortleser med USB-utgang? Er skeptisk med å eksprimentere, i frykt for at brikken (innholdet) kan skades. Her er linken :Raymarine Det står at nedlasting krever at en har VIP-status/Insider. Det betyr ikke mer enn at en har registrert et Raymarine-produkt hos Raymarine.com. Mvh. Hans Torstensen Redigert 21.Juni.2006 av Gøffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Hvor lastet du ned Raytech 6.0? Sitér dette innlegget Link to post
Gøffe Svart 21.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Linken er lagt til. Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Takk. Laster ned nå. 130 MB med manual...:) Skal se litt på krav når det er vel installert. Sitér dette innlegget Link to post
Gøffe Svart 21.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Flott. Programmet virket for meg, ganske komplisert og omfattende i starten, men det er jo bare å trykke løs... så løsner det.. Sitér dette innlegget Link to post
Caluna Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Har lastet ned jeg også, og dro ned i båten og hentet Platinum kartbrikken min. Koblet denne til en vanlig CF reader med USB tilkobling til PC'n. Leser fint alle filene på brikken, men RayTech RNS finner ikke kartene. Noe sier meg at man MÅ KJØPE Raymarines egen kartleser Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Gjorde det samme igår - brukte en vanlig kortleser men programmet finner ikke kartene. Noen som har en løsning.....? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Gøffe Svart 22.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 (redigert) Ok. Løsningen for meg blir nok å kjøpe DENNE fra Navionics/Raymarine. Har sett den priset til 600-700 kroner i Danmark. Ligger vel rundt det samme hjemme. Redigert 22.Juni.2006 av Gøffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Söderberg Svart 22.Juni.2006 Del på Facebook Svart 22.Juni.2006 Hei Den funker 100% fint med raster charts (bsb etc.) For at funke i andet end "planning mode" må du kjøpe licens ! //Anders Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.