Jump to content

Tegnekonkurranse for barn!

Ingar

Recommended Posts

Affe sendte meg ett forslag som jeg syntes var veldig godt, en tegnekonkurranse for barn.

Annonserer det nå, og når skolen starter igjen kan de som ønsker å være med poste bidrag i denne tråden.

Vi vil så kåre vinneren ved loddtrekning.

Temaet er ferie på/ved sjøen. :smiley:

Ikke bare hadde Affe ideen, han står også for premien, en Commodore 64 i miniformat, batteridrevet retro spillmaskin som man kan koble rett på TV'en i båten!

Se test av den her.

Kjempeide! Ser fram til mange fine bidrag. Rent praktisk: Antar det må bli slik at hver enkelt scanner tegningen, laster den opp til baatplassen, og så linker inn bildet i denne tråden? Eller hvis man ikke har scanner, kanskje kan ta bilde av tegningen med et digitalt kamera og på den måten få det over på PC'n og få lastet det opp?

• 1 måned senere...

Siden skolen starter i dag legger jeg ut tegingene som husets nystartede 2.klassing har tegnet fra ferien. Han ser frem til å få se sine tegninger på nettet.

Jolletur med pappa:

Posted Image

En av de større båtene vi passerte...

Posted Image

Litt dårlig fargegjenngivelse dessverre...

Det neste spørsmålet blir da hvorvidt det er noen begrensninger i antall tegninger pr. barn. Blir det ett lodd i loddtrekkningen pr tegning? :wink: Ser uansett ikke bort i fra at det kan komme flere. :flag:

1

Det må da finnes flere Leonardo'er eller Odd'er eller Edvard'er for den saks skyld bland lettmatrosene og badebåtkapteiner? Kom igjen, tegn rett fra hukommelsen hvis dere glemte det i sommervarmen eller tegnestiften var for myke pga hetebølgen. :flag:

Og vi skal gjøre vårt beste at det blir trøstepremier også til plass 2 og følgende.

• 2 uker senere...

Det lå en hentelapp til Kaja i posten i dag. Hun heiv seg på sykkelen og ble med pappa til butikken (post i butikk). Der var det en STOR pakke. Pappa holdt sine mistanker om avsender for seg selv. Når vi kommer hjem blir papiret revet av. Brevet må storesøster lese. Det har hun ikke tid til selv. Det er fra baatplassen.no. Dessverre har du ikke vunnet, men her kommer en trøstepremie. Trøstepremie !!? En stor Lego båt. Selvfølgelig måtte det være en båt.

I de nærmeste 2-3 timene må kveldsmaten vente. Hun bygger hele båten selv.

Copy_of_P9150183.JPG

Her er den stolte "rederen" Kaja 7 år.

Tuset takk fra Kaja !

Gerhard

Redigert av Gerhard (see edit history)

Vinner av konkuransen fikk TV spillet sitt på lørdag Naturligvis til stor begeistring. Men i går dukket det opp en hentelapp med søsteren sitt navn på. Hun klarte ikke å vente med å hente pakken til vi skulle ut å kjøre- så for første gang i historien turde hun å sykle alene bort på butikken for å hente pakken. Lite viste jeg at det var pakke av slik en størrelse- og ikke nok med at den var stor, det var 2 av den. Det var en til lillebroren også selv om han allerede hadde fått sin premie. Pakken var så stor at å putte den i ruggsekken som jeg hadde hengt på jentungens rygg var bare å glemme :confused: . Den fikk akkurat plass oppi en bærepose som hang på styret. Da klarte hun ikke å sykle, men måtte trille sykkelen hele veien hjem igjen.

Stor jubel og hektisk verftsarbeid ble påbegynt i går. Og i dag har vi hatt sjøsetting og dåp av 2 stk politibåter :eek: i heimens badekar. Trøstepremie du liksom ! var kommentaren etter at sermonien var avsluttet.

Husk å sjekk på dataen slik at vi kan være med på neste tegnekonkuranse også, var beskjeden jeg fikk når jeg lla de små :sleep: i dag. Regner ikke med at slike premier kan matches ved neste anledning men denne ga i allefall mye moro. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...