Jump to content

Trykktesting av 120 seildrev


bliss X

Recommended Posts

I og med at jeg skulle ha båten på land idag, bestilte jeg også en mekaniker for å gå over seildrevet. Det var litt vann i olja, men ikke urovekkende, og mekanikern mente at det kunne komme av kondens. For å være sikker på at det ikke var lekkasje ville han trykkteste drevet.

 

Trykktesten var ikke vellykket. Vi fikk ikke opp trykket :headbang: Ble skikkelig skræmt en stund, og så for meg flagrende tusenlapper og muligens ødelagt ferie.

 

Vi diskuterte fram og tilbake - dette kunne ikke stemme. Hvis det var lekkasje, noe som trykktesten indikerte skulle drevet vært fullt av vann.

 

For å gjøre en lang historie kort: Det viste seg til slutt at pakningen på påfyllingslokket for olje var dårlig. Ny pakning til 30 kroner, og ny tykktest.

 

Perfekt resultat. Puhhh ...

Link to post
Share on other sites

Han hadde en håndpumpe med slange og måler. Slangen ble festet til hullet for tappeskruen, og så pumpa vi til det sto 15 (eller mer) på måleren. Har ikke peiling på dette - det var jo også derfor jeg hadde hyret en mekaniker, men forsto det slik at dette var en helt vanlig måte å gjøre det på.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...