Jump to content

20 HK johnson/rude går rart?


Captain Chaos

Recommended Posts

Hei!

 

Slitter litt med en motor som jeg har på 12 fots Ali-Craft. Det er en 20Hk Johnson fra 80 tallet en gang. Den går flott på tomgang og på full gass, men fusker og går rart på halv gass. Særlig når båten går i plan og motoren jobber lett. Denne motoren er bygget opp av 2 defekte motorer. Jeg vet at det er rotet med skruene på forgasseren, men har selv ikke begynt å skru på disse i frykt for å skru meg bort... Noen som vet hvordan denne kan bli fin igjen?

 

MVH

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Ja, der har du et lite problem.

Jeg hadde en sånn motor, bortsett fra at det var 25 HK fra 1971 og to tre år. da ble den stjålet, og erstattet av en ny av samme slag. Begge disse motorene var slik, og vi fant aldri ut hvordan man kunne løse det. I dag har jeg en 15 HK (Johnson GT), og den har litt av de same nykkene. Ellers er det en veldig grei sak, og det går enten på full fart eller tomgang, så vi har ikke brydd oss mye med det. Blir ikke brukt mye heller, fylte tanken på våren i fjor, den er halv nå.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...