Jump to content

Læsø og Sæby tips


jutul

Recommended Posts

Var i Sæby for 2 år siden, vi har 2 små barn. Veldig hyggelig småby, fine strender.Mitt intrykk er at dette ikke er et party sted, men et etablert havneområde for "skikkelige" båtfanter. Vi dro rett fra Sverige brukte vel ca 5 timer med vår storø 34. Flott tur, vi dro derfra opp til Skagen, det er i alle fall et party sted men Veldig flott der også om man beveger seg litt utenfor havneområdet. Annbefaler trygt Sæby.

Link to post
Share on other sites

Læsø: Definitivt Vesterø Havn. Har selv vært der hvert år de siste 20 årene.

(Giftet oss faktisk på Strandgården i 1993 og ble viet av Borgermesteren.....)

Enormt flott strand 50 meter fra havnen. Sykkelutleie 3 min spasertur fra havnen. Gammel fiskeskøyte gravd ned i plenen på lekeplassen rett ved havnen (med inntakt motor og nedgravd tank for vannkjøling...) Meget bra santitæranlegg og myntvaskeri i havnen. Absolutt mye mer charm i Vesterø Havn enn i Østerby.

Sørg også for å få med en tur på Rønnerne ("traktortog") og Saltsydehytten.

Strøm, vann og diesel tilgjegelig på kaien.

Sæby er også en perle. Ikke "partypreget". Spesielt med hornmusikanten som

hver kveld kommer ned på moloen og "blåser flagget ned" kl 2100. Relativt bra

strand få minutter fra havnen. Koselig gågate full av liv om formiddagen.

Størm, vann og diesel (seddelautomat) tilgjengelig på kaien.

 

Med ønske om en riktig god ferie

StSoleil

Link to post
Share on other sites

Ville også valgt Østerby.

Men du må nok regne med muligens å måtte ligge på utsiden av noen.

Sist jeg var der i Juli var det kontrolert kaos, båter overalt og det meste jeg så på utsiden av hverandre var 9 båter.

 

Ett tips. prøv å kom frem ved 09 - 10 tiden på morgenen. Har du flaks så overtar du plassen til en som går fra en av plassene med akterfortøyning.

 

Har dessverre aldri fått rota meg til Sæby, sist vi skulle dit fikk vi beskjed at det var kjokka fullt, så vi gikk til Fredrikshavn istedet. Der vi lå ved Fredrikshavn Søsportsenter var det ikke noe strand.

 

Sjekk forøvrig her om de forskjellige havnene i Danmark. http://www.sejlerens.dk/

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...