Jump to content

Sjekte mot "Daycruiser"


Taucher

Recommended Posts

Hei! Jeg er en gutt på 15 som har en With Vitsi med en Yamaha 9,9\15 på hekken.

Men nå lurer jeg på sjekte...Jeg har ca. 60.000 bruke på på dette, spørsmålene er:

Trebåt, eller glassfiber?

Restauereningobjekt eller ikke?

Motor?

Eller burde jeg beholde Withen?

 

Jeg er veldig båtvant og kan glassfiber og oppussing godt siden jeg kjøpte withen som vrak...

bestefarvar chief på en stor båt så han kan motor veldig godt...

Link to post
Share on other sites

Selv ville jeg valg en sjekte ( selvfølgelig trebåt :wink: )

Det bør være mulig å få ett ganske godt utgangspunkt for 60 000.

 

Men det du bør være klar over er at det koster mer å reparere og vedlikeholde, og kostnadene blir generelt sett ganske mye høyere.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Ta også med saga 20. Har hatt 2 slike med 1-sylindrede dieselmotorer og eg sakner dei faktisk! Utrolig billig i drift. ca 1l diesel i timen.

 

Ville nok heller kjøpt en snekke slik eller en gammel daycruiser med stor motor. Mye mindre problem!

 

Selv hadde eg 100% fortjeneste på mi snekke da eg solgte den året etter!

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Lista er forkortet igjen:

Polar 22 (max 65.000)

Polar 20 (max 60.000 men da skal den være i god stand!)

 

Jeg ønsker en båt med god motor(den kan være defekt) som marna eller yanmar, eller andre pålitelige motorer,jeg vil gjerne høre deres mening om disse båtene og om gode motorer, det hadde vært fint om dere kunne gi meg et hint hvis dere skulle komme over noe...

Redigert av Selleri||With Vitsi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva med DENNE?

Den er vel rimelig lik Polar...

 

Har vært å kikket på den selv, men vi gikk i år for en mindre/raskere båt.

Båten er hel og grei, motoren startet på første.

Bra potensiale til å bli strøken med litt jobb innvendig.

Den er priset ned fra 29K til 24K. Byr du 20K tror jeg du får den.

Billig selv om du må ut med litt i frakt. Og likevel sitter du igjen med penger til dundersalt & cola! :lol:

 

Tok en del bilder når jeg kikket på den og kan sende deg noen på mail, hvis det er aktuelt.

Link to post
Share on other sites

Dersom det ikke er svært tungtveiende grunner til at du skal ha polar, ville jeg kikket meg om etter noe annet. Disse polarsjektene har jo ikke endret seg nevneverdig de siste 15-20 årene, og de er fremdeles utrolig populære. Mange som kjøper gamle slitte båter og pusser dem opp igjen. Dette presser bruktprisen opp og du risikerer å betale en god del ekstra fordi det er en Polar....

 

men de jo fine da ..... :yesnod:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Kameraten har en Fjord 21 snekke med henger. 25 hk Volvodiesel i god stand som ble satt inn i fjor. Den har vært hjelpemotor i en seilbåt før. Toalett - vask - kok og nytrekte puter på uteplassen. Den trenger en god rundvask da den ikke er brukt noe særlig de siste årene. Tror du får den for 50000 for han har kjøpt seg ny båt. Mener den er fra 1977. Båten befinner seg på Skedsmo. Dårlig bilde men det er alt jeg har av den. Den har også 2 styreposisjoner.

 

 

Bilde

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Jeg må ærlig si at jeg har dårlig erfaring med viksund....

 

Sier du det? Hva slag Viksund var det og hva slags erfaringer? Vestpå er det i alle fall få båten i denne kategorien som regnes som så solide og trygge som Viksund. 660 modellen er i tillegg bred og kan oppnå ganske god fart med en motor på 30 hk.

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...