Jump to content

Kartplotter til bil og båt?


PiperBill

Recommended Posts

Sikkert et dumt spørsmål... men..

 

Kunne tenke meg en kartplotter/GPS som jeg kan bruke både i bil og båt. Det bør være lett å flytte fra den ene til den andre. Finnes det?

 

Cheers

 

 

PiperBill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Garmin 276 er vel en av de beste som dekker alt. http://www.belanor.no/dllvis7.asp?id=1514&...=1426%20&pid=89

Men skjermen kan bli litt liten i båt. En annen ting er at prisen med både bil kart city navigator og båt kart blue chart kan bli høy. For den prisen vil jeg anta at du kan få både en kart plotter til båten og en til bilen. Hvis du i tilegg ønsker å bruke den på tur med topo kart er jo de bærbare greie. Har selv en Garmin gpsmap 60c.

Redigert av yevensen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ellers så finnes det en mulighet med en smartphone, da får du mobil, kartplotter og bilnavigering i en og samme duppeditt. Har selv en qtek s200 med tomtom bilnavigering og maptech pocket navigator installert. Bilnavigering fungrer den i hvertfall perfekt til, har ikke rukket å teste den på sjøen enda. Og mobilen har man jo nesten alltid med seg uansett.

 

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Sjekk www.idedata.no , de TomTom Navigatorene de selger ser ganske snedige ut. og pris fra ca 3300,- med kart for skandinavia inkludert.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...