Jump to content

Problemer med Starter Til mercruiser motor


Housetown

Recommended Posts

Jeg fikk ikke starte båten så jeg prøvde å starte den en stund, plutselig hører jeg bare et hvin fra starteren, uten at motoren går rundt,

 

Skrur av startere å kobler på strøm. Ser helt fin ut alt virker som det skal. Så skrur jeg på starteren igjen og hører bare at starteren går men ikke drar motoren rundt.

 

kan det være at den solenoiden er røket? den som kobler starteren til tannhjulet på motor??

 

starteren ble veldig varm da jeg dreiv å skulle starte motoren. kunne ikke ta på den.

 

noen som har en starter til overs? er det mulig å reparere den jeg har?

 

mvh

Henrik

Link to post
Share on other sites

Det er nok drevet som skal gå frem i svinghjulskransen som ikke går frem. Da får du ingen belastning på starteren og turtallet på starteren blir svært høyt (typisk hvining).

 

Starteren må av igjen, rens drev og aksling det går på, smør så på nytt. Ikke bruk starteren så lenge om gangen at den blir så varm som du sier. Dette kan tørke opp oljen som smører den. En annen fare er at om du hadde fått startet motoren kunne drevet blitt hengende og starteren følger dermed med motoren.

:seeya:

Link to post
Share on other sites

kan høres ut som innslaget ikke fungerer.

 

har det kommet sjøvann på svinghjulet kan dette sprute inn i starerens innslagdel og korrodere fast drevet på akslen.

sjekk at drevet på starteren løper lett frem og tilbake på akslen, dvs ut-inn ved "tørrtest"

 

må aktivisere innslagsmagneten samtidig som start motoren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...