beertrip Startet 24.Juni.2006 Del på Facebook Startet 24.Juni.2006 Hei Hva er ladespenning på en Mercury 2002mod 50hk 4T PTBF når en måler rett på batteriet? Denne motoren har bare 15A (189W ) ladestrøm. Syntes lading var lav etter mitt biltema voltmeter å dømme (ned mot 12V) og dette er vel alt for lite? Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 25.Juni.2006 Del på Facebook Svart 25.Juni.2006 Når du har ladespenning på 12 V på et friskt batteri, da lader ikke dynamoen. For å lade et blybatteri bør du ha 14,4 V ved 20 grader C. Når spenningen går ned mot 13,5 V minker ladingen dramatisk. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 25.Juni.2006 Del på Facebook Svart 25.Juni.2006 Kan være en ide å måle med ett annet instrument en Biltema voltmeter også, de er ikke altid så veldig pålitelige. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 25.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2006 Hei Etter tidligere målinger,så har biltema voltmeteret vært ganske nøyaktig. Men det kan jo hende det er en dårlig kontakt e.l. så jeg får vel teste med et annet måleinstrument. Er det noe som kan være "feil" mht. lading hvis den ikke gir mer enn litt over 12V ? Tenkte da på sikringer, dårlig kontakt o.l. Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Juni.2006 Del på Facebook Svart 25.Juni.2006 Hvilket turtall målte du ved? Hvis motoren har ladespole gir den tilnærmet ingen effekt på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 25.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2006 Hei Ingar Har faktisk ikke målt skikkelig,så bare som hastig på voltmeteret ,og det kan jo ha vært lavt turtall da jeg så. Tok ut båten på fredag,og siden har det høljet ned Dermed har jeg ikke vært helt lysten på å stå ute å måle i regnvær. Skal måle skikkelig så snart været bedrer seg. ( JA jeg vet jo at dette er nordnorsk sommer ) Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 25.Juni.2006 Del på Facebook Svart 25.Juni.2006 Prøv med et skikkelig multimeter direkte på batteriet, og still det inn på volt og likespenning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.