Jump to content

Nytt skip i havn, Pjolter


Pjolter

Recommended Posts

Kan jo kjøre bil, men da må en av dere ta turen tilbake med bilen og da. Hvis ikke dere har en god kamerat som har lyst til å hjelpe til da.

 

Eller så kan det vel hende dere kan få plass på ett tog.

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Tror det blir litt klatte med tog, Bergen Oslo Oslo Stavanger :nonod:

Båt fra Bergen til Stavanger hver dag kl 1000 og kl 1615, unntatt lørdag da går den kl 1020.

Blir det denne reisemåten, anbefaler jeg dere til å kjøpe billettene på nett min. ett døgn i forvegen. Absolutt billigst kontra å kjøpe bill ombord samme dag.

Velkommen(egenreklame er i alle fall velment) :flag:

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

Turen tar ca 4 timer

Prisen er litt avhengig av hvor mange bill som allerede er kjøpt, men den er ikke høyere enn 390 pr. pers en veg. Kjøpes bill ombord så er envegsprisen 640 pr. pers.

Husk at den må kjøpes på nettet min. ett døgn i forvegen.

God tur

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

Sorry

Siste går 1615

Så enten må du vente til 1020 på lørdag eller så må du ty til transport i steden for.

Rutene finner du på hsd.no under flaggruten.

I alle fall så må dere ha god tur nordover med nyskipet og lykke til

:flag:

 

Etter å ha sjekket ut kystbussen så går den siste fra bergen kl 1900, så da er jo ikke det heller ett alternativ.

Du får fri til Worse og låne slagskipet til og overnatte i og hive deg på tur istedet for transport på lørdag

Redigert av Regent (see edit history)

Hei og hå

 

Regent

Link to post
Share on other sites

Det hadde jo vært hyggelig :cheers:

Send meg en IM med mobil nummeret, så kan vi ringes på vegen. Litt vannskelig å beregne. Men det ser ut til at vi drar fra Stavanger på Onsdag og er fremme på Lørdag . Dvs at vi passerer Agdeneset tidlig på Lørdag eller fredags natt hvis vi seiler om natten..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Worse regner med å være på tokt nordenfor på den tiden; dersom alle guder og forsyn er med oss (trasig varmeveksler -- lang historie -- snart over). Jeg skal i alle fall forsøke å skue gjennem cigarrøken etter dere. God tur!! :flag:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Veldig OT, men kunne ikke dy meg

Mår Pjolter passerer Øygarden håper jeg å få beskjed

Worse regner med å være på tokt nordenfor på den tiden

Hvis nordenfor er det samme som Øygarden, håper jeg at du gir beskjed :drink:

Redigert av Jensen_fra_Vest (see edit history)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Har nå fått tak i fly helt fram til Stavanger, så problemene der er løst. 3 stk gentleman, drar på Tirsdag kveld og setter kursen nordover Onsdag morgen. Kjøleboksen er fyllt opp med diverse kalde drikker ( Uten alkohol og med) av selger, samt diverse utstyr jeg drar med meg hjemmenifra. Gleder meg til turen som en guttunge :flag:

Vet ikke hvordan jeg får tatt kontakt med folk som vil møte oss på vegen, Men jeg har på vhf. Noen forslag om egnet kanal? Har en gammel sailor ombord..

Hr_worse. Hyggelig om vi kunne møtes på vegen da...

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

De mest utsatte områdene er vel Sletta og til dels Boknafjorden, men hvis værmeldingene stemmer med 8 m/s fra sør så burde vel dette gå ganske greit. Sletta er verst ved vestlige vindretninger (NW til SW), men spesielle strømforhold kombinert med havdønninger inn fra vest kan gjøre det litt slitsomt uansett. Men det er ikke så lange stykket da (rundt 10nm?) så det burde være overkommelig.

 

Lykke til, det blir nok en flott tur oppover!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...