Jump to content

Da starter snart turen Bergen-Tønsberg


Atco

Recommended Posts

Wish me good luck.....!

setter meg snart på flyet til Bergen,sammen med en kompis, for å kjøre min "nygamle" Scand Baltic rundt kysten, gleder meg som en unge :flag:

 

Føler meg godt forberedt: Bra kontakt med meteorolgiske, samt fyrvokteren på Lindesnes, PC med Maxsea og alle kart, papirkart,VHF,Vester nødutstyr og verktøy, filtere, reimer etc, og foreløbig så ser det ut til å bli overveiende nordlige vinder (= sjøen bakfra) som dog kan bli opp i 10 m/s... :puke:

 

Første etappe går i ettermiddag ned til Haugesund, så får vi se hva morgendagen bringer... :sailing:

 

Sender rapporter underveis hvis vi treffer noen VLAN's

 

Skip O'hoi!!!!

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

God tur!

 

Nordlige vinder hadde vi også da vi hentet båten siste helg i april. Tror nok det er det beste du kan ha på strekket! Selv om vinden var relativt kraftig i Bergen ble det ikke noe problemer med bølger. Kun noen lange fine havdønninger over Boknafjorden og forbi Jærens rev.

 

Lykke til med en flott tur! :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...