Jump to content

Eksosklaff m. diameter 150mm


Gnisten

Recommended Posts

ville ikke hengt på sånnt rakkleverk klirrer og bråker ...god gammeldags sinkpøs er tingen (har hatt skøyte selv) :smash:

Enig med LALUNA. Skal ikke klirre og bråke. Det var derfor jeg synes modellen hos Maritim så grei ut (gummi). Denne hadde som sagt dessverre for liten diameter (101mm). Sinkpøsen er grei nok, men når altzheimeren tar overhånd.... :nonod::cryin:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Hmmm....Hva tenker du på her Bastard ? Det eneste jeg har "problemer" med er at når nedbøren strøymer på (det gjør det gjerne her til tider) så skal denne ikke finne veien ned i eksosrøret... og at jeg til tider glemmer at bøtta er der da... :crazy::cheers:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Ok. Vel jeg har jo en vinkel på ca. 45 allerede, men nå er det gjerne slik at når sydvesten står på der skuta ligger så kommer regnet vannrett ! :diving:

Akkurat, da trenger du jo ikke flere bend.

Trodde røret sto rett opp ser du, men jeg ville sjekket litt med de som selger til lastbil

Link to post
Share on other sites

Hva med en H med gjenomgående hull, Lag en H av 3 stykk rør i samme dim som eksosrøret lag hull i underkant av midten på H og sveis fast i eksosrøret etter at 45 graders bendet er kappet bort.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

florvåg mekaniske lager dette til deg for en ok pris

Skal ta en telefon og forhøre meg der. Takker for tipset :cheers:

 

Kanskje du kan bruke denne klaffen nesten helt nederst i doukumentet.

Beregnet på slange, men kan kanskje brukes

Så muligens brukandes ut det der bastard. Sjekker ut Florvåg mek. og pris hos Progress Ing. A/S. Takker :cheers:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Hva med en H med gjenomgående hull, Lag en H av 3 stykk rør i samme dim som eksosrøret lag hull i underkant av midten på H og sveis fast i eksosrøret etter at 45 graders bendet er kappet bort.

Du tenker på tilsvarende røret jeg har på ovnen/gjennomføringen på ruffen (se bilde) ? En god idè, men jeg er nå engang tilhenger av KISS (Keep It Simple Stupid). Skru på en klaff. Ferdig arbeid :cheers:

 

Bilde

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

sydvesten står på der skuta ligger så kommer regnet vannrett !

Kan ikke annet enn å være enig her... :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...