Jump to content

Gjøre internettsider tilgjengelig i frakoblet modus.


Allan E

Recommended Posts

Kan jeg lagre sider og linker til en enkelt internettadresse lokalt på min maskin. Jeg har funnet en maritim side som jeg kunne tenke meg å ha lokalt lagret. Jeg var hørte om noe slikt for noen versjoner siden, flere nivåer var det snakk om.

Er dette fremdeles mulig, er det noen med slik erfaring her?

Link to post
Share on other sites

Eller hvis du bruker IE .

Lagre bokmerke >gå inn på egenskaper på det bokmerket( høyreklikk og egenskaper) > velg skilleark "Web dokument" > kryss av for "Gjør denne siden tilgjenngelig i frakoblet modus" .

 

Etter at du har krysset av kommer det opp 2 nye skilleark der du kan stille inn når du ønsker å laste ned siden, du kan laste ned kun den siden ( eller domenet) eller velge x antall koblinger ut ifra grunnsiden .

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Blir dette fort veldig stort. Hvor mange nivå tror du baatplassen er?

Offline versjonen av BP er 4 nivåer: forsiden, emneliste, emne og bilder.

Dette gir tilsammen 1.8GB, der mesteparten utgjøres av bildene.

Kun eksterne bilder under 100kb, er inkl. for å begrense størrelsen.

 

Vi benytter ett program som heter OfflineExplorer for å lage offline versjonen. Her kan man sette opp alle mulige kriterier for hvordan nedlastingen skal foregå. Som f.eks. at ikke profiler skal lastes ned.

Det finnes også et bra gratisprogram som gjør det samme, men jeg har ikke linken der jeg er nå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...