Jump to content

Saga 20


Taucher

Recommended Posts

Har hatt 2 stk. saga 20. Har ikke annet en godord å si om desse snekkene. Veldig sjarmerende og god båt. Mange sitteplasser og en helt open båt. Er bare tull å ha kabin i en så liten båt!

 

En av båtene mine var et halvfabrikat. Dette merker du på benkene. I fabrikkbygde sagaer er benkene i plast. I halvfabrikata er desse som oftest finerbenker.

 

Motoren har eg ingen erfaringer med. Eg hadde buckmotorer. Men dette er vel en 1-syl. motor. Er det lettstartet og ingen lekkasjer er vel dette et sikkert kjøpt. Et tips eg fikk var å kjøre motoren på full gass en stund og se om tempraturalarmen hyler etter hvert. Dersom dette er ok, så er dette et bevis på at den ikkje har gjengrodde kjølekanaler...

 

 

Er er nokre bilder av min saga 20:

Bilde

http://www.minebilder.no/show_image_stream...0&dx=580&dy=434

http://www.minebilder.no/show_image_stream...0&dx=580&dy=434

Link to post
Share on other sites

Skal til Grimstad for å se på en saga 20 om én time

Denne vil jeg ha!

Jeg har puls på 400 nå!

Jeg har så lyst til å :sleep: i :sailing: ,men ført må jeg gjøre den klar...

Er det noen som vil h en With Vitsi?? 25 biffer for den...9,9\15 yamaha 1998 modell på hekken! Klarer 22 knop med en liten gutt, halv tank og kjøttkaker til middag....

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en Saga 20 1971 mod med 15 hk Yanmar (2QM15 om jeg ikke husker feil) for mange år siden. En utrolig romslig sosial og praktisk båt som en egentlig skulle tro var for liten til å frakte 10 personer i. Men vi var ofte dette antallet ombord på holmeturer og turer til byen. Mangelen på kabin gjør at alle i båten kan kommunisere med hverandere underveis. Et ypperlig valg av båt om du er på jakt etter en båt i denne klassen. God sjøbåt er det også. Drivstoffutgiftene kan du omtrent glemme.

 

Den eneste ulempen jeg kan huske var at det i min båt tidligere hadde vært en bensinmotor og derfor var det omtrent ikke lyddempningsmatriale i motorkassen (og det var heller ikke plass til å montere dette). Dette medførte at støynivåët ble noe høyt ombord, og også vibrasjonsmessig var denne motoren noe ubehalglig (tror kansje nye motorfester kunne gjort noe med dette).

 

Lykke til med valget :flag:

Link to post
Share on other sites

Da var da det gjort, en Saga 20 1978 mod med en svært pen Yanmar 2QM15 1984

Den trenger en vårpuss, men eller MEGET pen, med NYLAKKERTE puter...men ryggputene mangler, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike??

Får se om jeg slenger inn noen bilder når jeg er ferdig...

Redigert av Selleri||With Vitsi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt! Hørtes litt skummelt ut med nylakkerte puter da, men båten er sikkert fin den. Ryggputer kan du sikkert lage selv, regner med at du ikke finner denslags på bruktmarkedet. Men det er ikke så vanskelig å lage heller.

 

Bilder må vi jo ha, både før og etter! Sett i gang!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Bilder kommer på Lørdag\Søndag...Putene var lakkert hos et firma som hadde spesialisert seg på dette...Kjempebra resultat,kan sende, adr,tlf hvis noen andre vil gjøre det samme! Anbefales!

Mer info og flere spørsmål følger...

 

Er det mulig å bytte navn??

 

Mvh Selleri

Link to post
Share on other sites

Er det mulig å bytte navn??

 

Mvh Selleri

 

Regner med at du tenker på å bytte navn her på bp.

 

Da kan du sende en im til Ingar så mener jeg å huske at han kan hjelpe deg med det.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...