Jump to content

Mercury115 (1997mod) som stopper?


Frisnes

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en Mercury115 (1997mod)på en DC. I år har jeg fått to motorstopp på samme stedet? Jeg kan kjøre hele dagen lang men når jeg går ut sundet ved Langesund så stopper den.

Kan problemet være at det er kondens/vann i tanken og når jeg går ut sundet (som nesten alltid har litt store dønninger)med båten i lett plan at vannet sakte men sikkert siger bak i tanken? Og siden bensinuttaket er bak der vil det komme vann i motoren?

Når motoren stopper venter jeg ca 10min før jeg prøver å starte, med litt ekstra chok/bensin starter den etter noen forsøk, fjusker litt i begynnelsen men så er alt ok igjen.

Så når det er bølger alle veier og båten vugger går den som en klokke. Får jeg sjøen i mot og jeg kjører en stund mot med lett plan stopper den etter 5/10 minutter.

 

Noen kloke hoder her :-)

Link to post
Share on other sites

det bør normalt være et originalt "spin on" filter med vannutskiller montert på drivstoffledningen i båten som standard men det hjelper ikke stort hvis det ikke blir byttet.

på noen nyere båter har jeg sett de montert i motorbrønnen ellers er vl nær tanken vanlig.

skal vel byttes rutinemssig for hver sesong.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil påstå å si at vannutskiller er en selvfølge på såpass stor motor! Om du ikke har, så anskaff en...

 

LODDA

100% enig. Og forsåvidt også på mindre motorer. Mange som kunne spart seg problemer ved å ha et bra filter/vannutskiller på plass.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...